Ležeča Paolina Borghese kot zmagovita Venera. Foto: EPA
Ležeča Paolina Borghese kot zmagovita Venera. Foto: EPA
Detajl kipa Perzej z Meduizino glavo.
Detajl kipa Perzej z Meduzino glavo. Foto: EPA

Postavitev je na ogled v Muzeju Canova, ki je urejen v umetnikovi rojstni hiši v kraju Possagno v bližini Trevisa. Na ogled so postavili poškodovane odlitke in kipe italijanskega neoklasicističnega kiparskega mojstra, med pomembnejšimi eksponati sta Napoleonovo poprsje in obglavljeno poprsje Napoleonove sestre Paoline.
Kiparska dela spremlja dokumentarno in fotografsko gradivo o veliki škodi, ki so jo avstrijski topovi prizadejali kiparskim delom. Razstava je izjemna tudi zato, ker številna poškodovana dela sicer hranijo v depojih. Na postavitvi predstavljajo tudi obsežna restavratorska dela, ki so bila potrebna, da je lahko muzej, ki hrani večino umetnikovih mavčnih odlitkov, terakotnih modelov, risb in slik, leta 1922 ponovno odprl svoja vrata.
Antonio Canova (1757-1822) sodi med najbolj znane predstavnike neoklasicistične plastike. Njegov je najslavnejši v marmor ujet objem Kupida in Psihe, ki ga hranijo v pariškem Louvru. Najprej se je učil kamnoseštva, pozneje pa v Benetkah še kiparstva. Leta 1775 si je tam uredil svojo delavnico, ustvarjal pa je tudi v Rimu, Neaplju, na Dunaju in v Parizu. Od leta 1807 je v papeževem imenu skrbel za likovno umetnost, leta 1810 pa je postal predsednik rimske Accademie di S. Luca.
Ustvarjal je v maniri hladne odmaknjenosti, njegova plastika pa kaže prefinjen občutek za detajle, plastičnost in kompozicijo.