Cerkev, zgrajeno konec 19. stoletja in pozneje precej uničeno, so po naročilu umetnika že zavili po delih, zdaj pa čaka v lokalnem pristanišču Gioia Tauro na transport v New York. Foto: You Tube
Cerkev, zgrajeno konec 19. stoletja in pozneje precej uničeno, so po naročilu umetnika že zavili po delih, zdaj pa čaka v lokalnem pristanišču Gioia Tauro na transport v New York. Foto: You Tube
Francesco Vezzoli
Francesco Vezzoli, znan po umetniškem predstavljanju slavnih osebnosti, kot so Courtney Love, Sharon Stone in Lady Gaga, namerava v treh mestih, Rimu, Los Angelesu in New Yorku, nakazati povezave med umetnostjo, religijo, spolnostjo in divami. Foto: EPA
Francesco Vezzoli
V rimskem muzeju MAXXI je na ogled prvi del tridelnega projekta Trojica. Pod naslovom Galerija Vezzoli je na ogled retrospektiva umetnikovih del. Foto: You Tube
Leta 2007 je Francesco Vezzoli na Beneškem bienalu predstavil projekt, v katerem je gledalca postavil pred soočenje med dvema hipotetičnima kandidatoma za prevzem vodenja najmočnejše države na svetu.
Leta 2007 je Francesco Vezzoli na Beneškem bienalu predstavil projekt, v katerem je gledalca postavil pred soočenje med dvema hipotetičnima kandidatoma za prevzem vodenja najmočnejše države na svetu. Foto: Reuters

Sakralno stavbo manjših dimenzij, ki je bila v vasici Montegiordano zgrajena konec 19. stoletja, pozneje pa precej uničena, je umetnik kupil prek spleta. Stavba je menda že zavita po delih in v lokalnem pristanišču Gioia Tauro čaka na transport v New York. Umetnikov namen je stavbo znova postaviti v atriju razstavnega prostora Muzeja moderne umetnosti (MoMA) v Queensu, v njej pa namerava projicirati svoje videe.
Vezzolijev namen je v trenutku povzročil razburjenje tako italijanskih varuhov kulturne dediščine kot lokalnih prebivalcev. V Montegiordanu, v vasi živi približno 2.000 ljudi, tožijo umetnika, češ da je cerkev nacionalnega pomena, lokalne oblasti pa so tudi že blokirale transport. Nasprotno umetnik razmišlja, da bi bilo cerkvici morda bolje v newyorškem muzeju. Obenem tudi obljublja, da jo bo ob koncu projekta vrnil in morda celo obnovil.
Selitev cerkvene stavbe čez Atlantik je del Vezzolijevega projekta Trojica, v sklopu katerega si je zamislil tri razstave v treh pomembnih muzejih sveta. Če je omenjeni naslovljen Religija, si je v rimskem muzeju MAXXI zamislil projekt Umetnost (do 24. novembra bo tam še na ogled retrospektiva njegovih 90 del, od prvega ustvarjanja do zadnjih marmornih skulptur), Glamur pa bo predstavil filmska dela v L.A. MOCA.
"Umetnost je brez dvoma religija. Ni mogoče zanikati, da ljudje, ki verjamejo v umetnost, verjamejo v nekaj očem nevidnega," pojasni umetnik o načrtovani newyorški razstavi.
Ker je tudi Hollywood religija
Glamur, ki ga bo predvidoma prihodnje leto predstavil v Los Angelesu, označuje kot najbolj smrtonosnega. Njegova mamljivost je umetniku dobro poznana, saj jo je večkrat izkusil iz prve roke. Leta 2005 ga je na svetovni umetniški zemljevid postavil ravno video, v katerem so v togah Donatelle Versace nastopili Helen Mirren, Courtney Love, Milla Jovovich in Benicio Del Toro, nekakšen napovednik neobstoječe različice Kaligule Gora Vidala.
Čeprav dolg komaj nekaj minut je video (v vlogi incestuoznega cesarja se je pojavil Vezzoli sam) takoj po predvajanju na Beneškem likovnem bienalu leta 2005 povzročil vznemirjenje. Takšne teme so stalnica ustvarjanja Francesca Vezzolija, ki glavne vloge deli obrazom, kot so Nicki Minaj, Sharon Stone in Catherine Deneuve. Leta 2009 se je v losangeleškem muzeju predstavil s spektaklom Ballets Russes na italijanski način (Kratek muzikal, ki ga nikoli več ne boste videli), v kateri je kot glavna zvezda nastopila Lady Gaga.
Prepletajoče se polje slave in vere ostaja vseskozi dominantna tema njegovega dela. "Tudi Hollywood je religija," pravi o losangeleškem projektu Vezzolijeva cerkev, na katerem bo med drugim na ogled Pohlep iz leta 2009. Filmček je zamišljen kot nekakšen oglas za neobstoječo dišavo v režiji Romana Polanskega, v njem pa smo priča spopadu med Michelle Williams in Natalie Portman. "Ta projekt govori o mojem delu, opisuje mojo fascinacijo in obsesijo ter kaže, kako je glamur povezan z dinamiko religije. Če pogledamo svetnike in jih primerjam z življenji popzvezdnikov, je jasno, da je vse povezano z ustvarjanjem fascinacije in mita."