Vse predhodne Kipkejeve retrofuturistične razstave so imele skupni cilj, in sicer potovati v preteklost, v kateri se skrivajo fragmenti človekove prihodnosti, pa naj gre za "družbeno kožo" z začetka šestdesetih, ki reflektira politične in družbene sheme današnjega dne, medijski eksperiment Unyielding Look into the Future, v katerem John Wayne, Nancy Olson, Erich von Stroheim in druge igralske zvezde promovirajo filme, kot sta Crno crnje od crnoga in Nadzorna kamera.
Kipke gleda naprej in se ozira nazaj že od leta 2001
Prva retrofuturistična razstava je bila posvečena Stanleyju Kubricku in je bila leta 2001 na ogled na Reki. Druga je bila leta 2005 postavljena v ljubljanski Bežigrajski galeriji na temo vesoljskega eskapizma in neznanih letečih predmetov.
Tretja se je na duhovit način lotila ilustriranja novega kolonialnega režima v Zagrebu po vstopu Hrvaške v Evropsko unijo in je bila leta 2011 na ogled v zagrebški Galeriji Ulrich. Četrta, z imenom Unyielding Look into the Future, je bila prav tako postavljena v hrvaški prestolnici, in sicer v Galeriji SC v lanskem letu.
Na njej so hollywoodski igralci iz petdesetih let minulega stoletja promovirali nekomercialno hrvaško filmsko produkcijo. Preminule filmske zvezde so promovirale manj znane filme, posnete v novem tisočletju.
"Prvi dokumentira akcijo mističnega značaja, ki je bila izvedena na enem izmed zagrebških trgov za veliko noč davnega leta 1985. Drugi je dokumentarna zgodba o nadzoru, vohunskih filmih, policijskih akcijah in gradnji upravne zgradbe obveščevalnih služb v Zagrebu. Posnet je v obliki dnevniških zapisov in predstavlja poseben (hrvaški) primer dobro znanega orwellovskega sindroma '1984'," so zapisali v Multimedijskem centru Kibla.
Filmi s pretrganim časovnim trakom
Peta razstava, na ogled v galeriji KiBela Multimedijskega centra Kibla v Mariboru, je posvečena filmskemu mediju in vrnitvi v prihodnost oziroma natančneje: posvečena je filmom s pretrganim časovnim trakom, ki se najpogosteje giblje v nasprotni smeri.
Peta retrofuturistična razstava je krajša retrospektiva avtorjevih poskusov rušenja (ali zameglitve) univerzalno sprejetih vzorcev časa. Desetminutno filmsko akcijo na temo neomajne prihodnosti spremljajo slike v funkciji filmskega scenarija, v njih pa se odražajo posamezni kadri iz filma Unyielding Look into the Future.
Željko Kipke (1953) je slikar, pisatelj, občasno deluje tudi na področju filma. V prvi polovici osemdesetih je snemal kratke filme v formatu S8, v katerih je dokumentiral predvsem lastne akcije v javnih prostorih. Piše eseje in kritike o eksperimentalnem filmu in likovni praksi za dnevno časopisje in revije. Bil je selektor hrvaškega paviljona na 52. beneškem bienalu leta 2007. V zadnjem času se posveča snemanju kratkih filmskih zgodb, ki temeljijo na sanjah in naključjih.
Razstava je na ogled v galeriji KiBela Multimedijskega centra KIBLA v Mariboru do 28. novembra.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje