Falling Back to Earth je njegova prva samostojna razstava v Avstraliji, kateri pa je Galerija moderne umetnosti (GOMA) v Brisbanu posvetila več pozornosti in denarja kot marsikateremu domačemu umetniku. Razstavo, na kateri se predstavlja s štirimi instalacijami velikih dimenzij, v galeriji opisujejo kot spektakularno in meditativno, lepo in provokativno vizijo človeškega odnosa do našega planeta in našega položaja v vesolju. Kot piše Andrew Frost na Guardian blogu, na Kitajskem rojeni umetnik živali uporablja kot metaforo za eksistenčno krizo, ki jo doživljamo tako ljudje kot planet.
Kaj s "padlim" Evkaliptusom?
Razstava vključuje štiri instalacije, dve od teh sta novi, posebej za razstavo naročeni deli, za kateri je navdih našel v pokrajinah jugovzhodnega Queenslanda, ki jih je umetnik obiskal leta 2011. Ena od teh je Evkaliptus 2013, pravo 31-metrsko drevo, ob katerem lahko obiskovalci tudi zapišejo možnosti, kako bi deblo lahko uporabili, ko se razstava konča.
Živali okoli jezera
Osrednje delo na razstavi pa je Heritage 2013 (Dediščina 2013), 99 replik živali z vsega sveta v naravni velikosti. Živali so zbrane okoli 48 x 23 metrov velikega modrega jezera, da bi pile iz njega. Živali na belem pesku okoli velikega modrega jezera so vizualno osupljive in pritegnejo pozornost, da si instalacijo ogledamo natančneje, meni umetnik. Z distance so živali videti realne, z bližine pa manj divje in ob njihovem izrazu, ki niha od nebogljene žalosti do neprijetne grotesknosti, nas soočijo z ambivalentnimi občutji.
Delo je Čjang ustvarjal zelo dolgo, vsako žival so delavci v Čjangovem rojstnem mestu Kvanzu naredili ročno. Ko je bilo narejeno, pa je njegova pričakovanja še preseglo. "Ko sem prvič zasnoval to delo, sem mislil, da bo povezano z okoljsko problematiko, s katero se soočamo na Zemlji. A ko je bilo delo končano, sem ugotovil, da se nanaša na širša vprašanja, kot je denimo naš položaj znotraj vesolja," pravi.
Živali kot poetična metafora
"Ko sem odraščal na Kitajskem, sem videl veliko umetnosti, ki je upodabljala veliko ljudi, veliko delavcev, kmetov, vojakov, vojnih in revolucionarnih vodij." Sam pa tega ni želel. Živali uporablja kot metaforo. Kot pravi, je ideje lažje izražati skozi živali, poleg tega se mu zdijo bolj poetične kot upodobitve ljudi. "Živali v tej instalaciji so tako predatorji kot plen, način njihove predstavitve pa se osredotoča na njihovo preživetje. Glave usmerjajo k tlom, tako da delujejo religiozno in mrko. V resničnosti to ne bi bilo mogoče," Čjanga navaja Frost.
Vizualno privlačne instalacije z neposrednimi sporočili
Poleg privlačne vizualne plati njegovih del ta nosijo tudi neposredna sporočila. Kot pravi, ustvarja zabavna, vizualno privlačna in šokantna dela, kakršna bi rad videl tudi sam. "Na stvari gledam skozi oči otroka in prepričan sem, da imajo tudi obiskovalci v svojih srcih notranjega otroka, tako da zlahka razumejo moja dela," pravi. Kljub privlačnemu videzu se sporočilo njegovih del pogosto izkaže za bolj točno in širše, kot si je zamislil na začetku. "Videti je zabavno, delam stvari, ki jih želim videti. A ko so ta dela narejena, spoznam, da so za njimi temačne in resne ideje. In morda smo ljudje prav takšni. Svet je lahko napolnjen z vsemi vrstami dražljaji in vznemirjenji, a za deli, ki jih naredim, sem precej osamljen človek."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje