Gneči se pri Ilirski Bistrici očitno še v prihodnjih letih ne bo mogoče izogniti. Foto: BoBo
Gneči se pri Ilirski Bistrici očitno še v prihodnjih letih ne bo mogoče izogniti. Foto: BoBo

Tako na ministrstvu za infrastrukturo kot tudi na okoljskem ministrstvu so redkobesedni. O datumih ne želijo govoriti, pravijo pa, da se kot najbolj izvedljiva izkazuje trasa v koridorju proti Postojni. S tem se ne strinjajo Postojnčani in Pivčani.

Čeprav so pred kratkim odprli novo obvoznico, ki je središče Ilirske Bistrice razbremenila glavnine prometa, je preboj od Postojne do Jelšan še vedno precej adrenalinsko opravilo. Pristojnima ministrstvoma se zdi izmed treh mogočih tras najustreznejša tista, ki bi nov odsek na obstoječo avtocesto priključila pri Postojni.

Leta gluhih ušes
Postojnčani pravijo, da že leta prosijo za severni izvoz za Postojno, pa vsakič naletijo na gluha ušesa. Pivški župan Robert Smrdelj državi ponuja drugačno rešitev: "Na območju občine Pivka naj se izvede rekonstrukcija obstoječih državnih prometnic. Zgradijo naj se obvoznice in na ta način omogoči tekoč in varen promet."

Bistričani niso za to. Egon Zevnik, član skupine Nove ideje, ki je pred petimi leti zbrala več kot 1.000 podpisov za izgradnjo avtoceste pravi: "Prebivalstvo naše občine pričakuje od države, da bo resneje pristopila k težavi in obljube, ki jih je dala že pred desetletjem in več, izpolnila v čim krajšem času."

Župan občine Ilirska Bistrica Emil Rojc pa verjame, da bo do izgradnje prišlo prej: "To je ena izmed zgodb, kako v naši državi rešujemo težave, in sicer na izredno demokratičen način. Posledica tega pa je, da se zapletamo do onemoglosti. Dokler država oziroma nekdo, ki je nad njo, ne bo odločil, kje bo avtocesta šla, se bomo prepirali med sabo, ali bo šla dva metra levo ali dva metra desno."

Na vsak način pa je gotovo, da se bodo turisti, ki potujejo proti Dalmaciji, še veliko let proti meji vozili v dolgih kolonah.