Če bi dela želeli začeti že aprila, kot načrtujejo, bo občina morala takoj po podpisu pogodbe plačati 50.000 evrov, še prej pa morata v to privoliti ločitvena upnika. Poleg Hete je to še družba HIT, ki se po neuradnih informacijah z načrti strinja. Foto: Soča rafting
Če bi dela želeli začeti že aprila, kot načrtujejo, bo občina morala takoj po podpisu pogodbe plačati 50.000 evrov, še prej pa morata v to privoliti ločitvena upnika. Poleg Hete je to še družba HIT, ki se po neuradnih informacijah z načrti strinja. Foto: Soča rafting
Kaj se je dogajalo nekaj po 13. uri pred dvema letoma, ko sta pri 17. stebru na tla zgrmeli dve kabini žičnice, ostaja uganka. Foto: MMC RTV SLO

Zakon namreč določa, da se lahko premoženje, ki ga ni bilo mogoče unovčiti ali bi z unovčevanjem nastali nesorazmerni stroški, prenese na upnika, ki s tem soglaša.

"V lanskem letu je zaradi obilnih snežnih padavin kljub izvajanju zaščitnih ukrepov na napravah nastala precejšnja škoda. Glede na to, da v tem letu nihče izmed upnikov ni založil sredstev za izvajanje ukrepov varovanja naprav na kaninskem smučišču in da nobena domača ali tuja zavarovalnica ni bila pripravljena skleniti zavarovanja za te naprave, je odločitev nedvomno smiselna," pojasnjuje stečajna upraviteljica Nataša Gibičar.
Tega so se očitno zavedali tudi svetniki bovške občine, ki so na nocojšnji izredni seji potrdili ponudbo družbe Heta. Če bi dela želeli začeti že aprila, kot načrtujejo, bo občina morala takoj po podpisu pogodbe plačati 50.000 evrov, še prej pa morata v to privoliti ločitvena upnika. Poleg Hete je to še družba HIT, ki se po neuradnih informacijah z načrti strinja.

Bo pa morala bovška občina pokriti stroške 112.000 evrov, ki so nastali v času od nesreče januarja 2013.

Nesreča, ki je zapečatila usodo smučišča
Kaj se je dogajalo nekaj po 13. uri pred dvema letoma, ko sta pri 17. stebru na tla zgrmeli dve prazni kabini žičnice, ostaja uganka.

Že prvi dan je takratni v. d. direktorja ATC-ja Kanin Aleš Uršič trdil, da je za nesrečni dogodek najverjetneje kriv veter, čeprav podatki agencije za okolje niso pokazali nenadnih ali redkih vrednosti za hitrost vetra. Ker tudi govorice, da sistem ni zatajil prvič, niso potihnile, je nekdanji župan Siniša Germovšek konec oktobra lani na novogoriško tožilstvo podal zahtevo za preiskavo.

Tam odgovarjajo, da pogojev za uvedbo kazenskega postopka ni, saj glede na poročilo bovške policijske postaje iz marca 2013 ni sumov za kakšno kaznivo dejanje, Zavod za gradbeništvo Slovenije pa konkretnega vzroka za nesrečo ni ugotovil.

"Francoski proizvajalec Poma je nakazal tri mogoče hipoteze: čezmerno nihanje kabin zaradi vetra, izvoz kabin s spodnje postaje v grozdu in samodejna ustavitev naprave. Iz poročila inšpektorata za promet energetiko in prostor izhaja, da ni bilo ugotovljenih nepravilnosti ali pomanjkljivosti nad predhodnimi vzdrževalnimi deli pred nesrečo in obratovalnimi pogoji na dan nesreče," še pojasnjuje vodja Okrožnega državnega tožilstva v Novi Gorici Branka Oven.