Pred koncem podravske avtoceste v Dražencih se vsak poletni konec tedna vijejo kolone vozil. Foto: BoBo
Pred koncem podravske avtoceste v Dražencih se vsak poletni konec tedna vijejo kolone vozil. Foto: BoBo
Peter Gašperšič
Gašperšiča je pristojni odbor potrdil za kandidata za ministra. Foto: BoBo

Gašperšič je na zaslišanju pred matičnim odborom med drugim podvomil o tem, da bi morala biti gradnja 13-kilometrskega avtocestnega odseka od Dražencev do mejnega prehoda Gruškovje, na katero domačini čakajo že 20 let, prioriteta: "Če bo avtocesta tam vzpostavljena, bodo poleti še vedno zastoji, dokler Hrvaška ne bo v schengenskem območju."

Kandidat za infrastrukturnega ministra Peter Gašperšič je razburil tudi s svojimi izjavami, da drugega tira Koper-Divača za zdaj ne potrebujemo, zaradi česar se že vrstijo pozivi k njegovi zamenjavi.

Na zaslišanju se je med drugim vprašal, ali je sredstva res smiselno prioritetno vlagati v ta projekt, "da bomo tistih nekaj koncev tedna reševali nemške turiste, ki potujejo na Hrvaško". Bolj smiselno se mu zdi razmišljati o investicijah v kakšne druge dele avtoceste, npr. v zahodno ljubljansko obvoznico in povezavo do Brezovice.

Ne bodo dopustili odlašanja pri gradnji odseka
Župan Podlehnika Marko Maučič je za Radio Slovenija dejal, da je takšno razmišljanje potrjenega kandidata za ministra žaljivo za Haložane: "Tukaj je bilo že toliko smrtnih žrtev, da je vsako odlašanje z gradnjo tega avtocestnega odseka nedopustno. In mi tega ne bomo dopustili."

Dars je sicer konec maja končno potrdil, da bodo traso avtoceste od Dražencev do mejnega prehoda Gruškovje začeli graditi konec leta, končana pa naj bi bila leta 2018. Vrednost investicije je ocenjena na dobrih 230 milijonov evrov, odkup zemljišč za gradnjo prvega ravninskega dela je končan, je za Radio Slovenija poročal Dejan Rat.

Dars: Spremembe pomenijo rebalans
Na Darsu so sicer za STA pojasnili, "da svoje dejavnosti izvajajo v skladu s poslovnim načrtom, ki je temelj odgovornega delovanja družbe". Poslovni načrt za letošnje leto je potrdilo tudi ministrstvo za infrastrukturo in prostor. "Glede na to, da poslovni načrt predstavlja temelj delovanja Darsa v letošnjem letu, kakršne koli spremembe projektov pomenijo predvsem rebalans poslovnega načrta," so pojasnili.

Župan Maučič pa še poudarja: "Dvomim, da si bo lahko privoščil vračanje evropskih sredstev, ki so že bila pridobljena za projektno dokumentacijo, da bi zdaj to ustavili in ogrozili samo gradnjo. So pa že na vidiku evropska sredstva tudi za samo gradnjo tega projekta. Drugega podobnega z veljavnim gradbenim dovoljenjem ni."

"Nedopustno, da se tako zafrkavajo z nami"
Zgroženi so tudi prebivalci ob trasi sedanje državne ceste, ki se vsako poletje dušijo v nepreglednih kolonah. "Ne morejo tega zdaj preprosto izbrisati in spet prestaviti v nedogled. Mislim, da je popolnoma nedopustno, da se tako zafrkavajo z nami," je za Radio Slovenija dejala domačinka.

Domačini napovedujejo, da se bodo, če bo država projekt ustavila, borili z vsemi sredstvi – če bo treba, bodo šli vse do Bruslja.