Aktivistična skupina Public Eye v kritičnem poročilu trdi, da trgovci izkoriščajo pomanjkljive regulatorske standarde. Pri tem so izpostavili podjetja Vitol, Trafiguro, Addax & Oryx in Lynx Energy, ker so lastniki delnic trgovcev z gorivom.
Trafigura in Vitol se branita, da je poročilo netočno, trgovci z gorivom pa da delujejo znotraj zakonitih meja, uveljavljenih v posameznih državah. Tri od omenjenih podjetij so se odzvala, češ da izpolnjujejo vse zahteve trga in nimajo nobenih osebnih interesov za višje ravni žvepla, kot je to dovoljeno.
Čeprav je ta znotraj vrednosti, ki so jih postavile posamezne vlade, pa bi žveplo v izpušnih plinih dizelskega goriva v državah z nižjimi standardi lahko povečalo število pljučnih obolenj, kot sta astma in bronhitis, menijo strokovnjaki.
Evropski standard 10 ppm, afriški 2.000 ppm
Čeprav se stvari spreminjajo, je še vedno vrsta afriških držav, ki dovoljuje dizelsko gorivo z vsebnostjo žvepla nad 2.000 delcev na milijon (ppm), pri čemer nekatere dovoljujejo celo več kot 5.000 ppm. Evropski standard je manj kot 10 ppm žvepla.
Kot poroča BBC, so se afriške države vrsto let zanašale na standarde iz kolonialnih časov, ki so jih posodobili šele v zadnjih letih. Še ena težava je, da v državah, kjer so rafinerije, te iz tehničnih razlogov niso sposobne zmanjšati ravni žvepla na evropsko raven. To pomeni, da ohranjajo regulativni standard na ravni, na kateri lahko rafinerije še obratujejo.
Nekatere afriške vlade tudi skrbi, da bi bilo čistejše dizelsko gorivo dražje, kar pa strokovnjaki zavračajo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje