Sam časovni načrt odstranitve plovil bo odvisen od vremena oz. razmer, sicer pa bodo za plovila, ki jih bo mogoče izvleči na kopno, uporabili bager na kopnem, del pa jih bodo odstranili s plovnim bagrom, je pojasnil direktor direkcije za vode Tomaž Prohinar.
Vsa plovila bodo nato odložili na obalo, da se odcedijo, in jih čez dan ali dva predali prevzemniku odpadkov, ki jih bo odpeljal na uničenje v Avstrijo. Za odvoz v tujino so tudi pridobili vsa potrebna dovoljenja, je poudaril Prohinar, ki je ob tem obžaloval, da v Sloveniji ni tovrstne deponije.
Začetek odstranjevanja plovil sta z odobravanjem sprejela tudi minister za okolje Jure Leben in piranski župan Đenio Zadković, ki je pojasnil, da moramo biti v prihodnje odgovornejši: "Uredili bomo priveze, jih vzdrževali in nikakor ne bomo več dopuščali, da se nam ta zgodba ponovi."
Minister Leben pa je opomnil, da bi se dejavnosti odstranjevanja zapuščenih plovil morale začeti že pred 15 leti. V naslednji fazi po odstranitvi omenjenih plovil bodo skupaj z lokalno skupnostjo poiskali tudi rešitev glede namembnosti območja, je dodal minister.
Strošek odstranitve plovil bo okoli 100 tisočakov
V prvi fazi bo stroške za odstranitev plovil krila država, za tiste čolne, na katerih so registrske številke, pa bodo izstavili račune prvim lastnikom, ti pa bodo morali dokazovati morebitno prodajo plovila tretjim, je še pojasnil Leben.
Ocenjen strošek odstranitve 17 plovil bo znesel okoli 100.000 evrov, od tega bo približno polovica šla za odvoz in oddajo plovil v uničenje, pa je navedel Prohinar. Kot je dodal, so sicer skupno evidentirali 25 delno ali v celoti potopljenih plovil, za nekatere pa jim je uspelo najti lastnike in je postopke za njihovo odstranitev sprožila inšpekcija.
Prvohinar sicer pričakuje, da se bodo po akciji ministrstva odzvali tudi sami lastniki, tako da bi jim vsa zapuščena plovila morda uspelo odstraniti v istem času.
Kakšna bo usoda kanala?
Še nedorečena pa je prihodnost samega kanala. Leben je napovedal, da bo v februarju sledil delovni sestanek s predstavniki občine, na katerem naj bi se dogovorili tudi o režimu upravljanja. Minister Leben meni, da bi bilo smiselno, da vodotok upravlja lokalna skupnost. Glede na to, da gre za območje Nature 2000, pa bi morale tam potekati "take dejavnosti, da ne bodo poslabševale trenutnega stanja".
Zadković je pojasnil, da so na občini preučevali nekaj različic, a v tem trenutku ni želel prejudicirati pogovorov z ministrstvom. Tako ni konkretneje odgovoril na vprašanje, ali bi Jernejev kanal utegnili nameniti za komunalne priveze.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje