Bi se morale številčne ocene vrniti v prvo triletje osnovne šole? Foto: Reuters
Bi se morale številčne ocene vrniti v prvo triletje osnovne šole? Foto: Reuters

Državna sekretarka na ministrstvu za izobraževanje Martina Vuk je v uvodu dejala, da je slovenski šolski sistem dober in kakovosten, a je hkrati potreben tudi nekaterih sprememb. Ker se potrebe po spremembah zavedajo, na ministrstvu tako po njenih besedah pripravljajo novo belo knjigo o vzgoji in izobraževanju, ki naj bi podala nov razmislek in načrt o tem, kam želimo iti na tem področju. Napovedala je, da bo ministrstvo že prihodnji mesec na to temo sklicalo posvet vseh zainteresiranih.

Igor Pušnik iz ljubljanskega aktiva svetov staršev je izrazil prepričanje, da bi morala nova bela knjiga vsebovati natančen načrt o tem, kaj želimo naučiti otroke, kako to narediti in do kdaj. Želi si tudi, da bi v slovenski šolski sistem vpeljali sistem kakovosti.

Po mnenju predsednika Zveze aktivov svetov staršev Antona Medena bi morali razpravo ob spremembah v šolskem sistemu usmeriti predvsem v razpravo o vsebini učnih načrtov, zagotavljanju kakovosti, vzgojni vlogi šolstva in o enotnih merilih za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami. Sam ugotavlja, da veliko deležnikov v šolstvu meni podobno kot oni, zato je prepričan, da bodo v razpravi, ki jo je napovedalo ministrstvo, našli skupna izhodišča.

Določene spremembe sistema so nujne, so se strinjali na odboru. Foto: BoBo
Določene spremembe sistema so nujne, so se strinjali na odboru. Foto: BoBo

Številčne ocene v prvo triletje osnovne šole?

Nekateri sodelujoči so podali tudi povsem konkretne predloge, kaj spreminjati in česa ne. Specialni pedagog Marko Juhant je prepričan, da bi morali v prvem triletju osnovne šole znova uvesti številčne ocene. "Starši namreč dve leti mislijo, da imajo odličnjaka, v tretjem razredu pa jih čaka razočaranje. To nato projicirajo na učiteljico," je opozoril. Zavzema se tudi za uvedbo številčnega ocenjevanja vedenja v srednjih šolah in za to, da učenci ne bi imeli preveč nalog.

Razpravo na odboru je sprožila peticija, ki jo je podpisalo več kot 22.400 ljudi in v kateri so zahteve po nekaterih korenitih spremembah v šolstvu. Predsednici Društva ravnateljev Nives Počkar se zdi neprimerno, da o strokovnih vprašanjih razpravljajo na podlagi peticije, za katero ni znano, kdo je njen avtor, in k podpisu katere so vabili prek sponzorskih objav na družbenih omrežjih. "Peticija je sramotna do vseh, ki delujejo na področju izobraževanja," je dejala.

Potrebno "oko strokovnjakov"

Poslanec Marko Bandelli (SAB) nasprotno meni, da je peticija dobra, a da "določene zadeve potrebujejo oko strokovnjakov". Tudi Branislav Rajić (SMC) in Ljudmila Novak (NSi) se z vsem zapisanim v peticiji ne strinjata, a se jima zdi dobrodošla osnova za začetek razprave.

Novakova je ob tem pozvala k sprotnosti in dialogu. "Vodimo dialog, naj se mnenja krešejo, da bo naša šola postala boljša," je dejala. Lidija Divjak Mirnik (LMŠ) pa je pozvala, naj se razprava, h kateri bodo povabljeni vsi deležniki, začne čim prej, ker je to "v dobro otrok, učiteljev in staršev".

Odbor je tudi v tem okviru ministrstvu za izobraževanje predlagal, naj v prihodnjih mesecih organizira in vodi široko razpravo o pripravi nove bele knjige na področju vzgoje in izobraževanja.