V zakonu, ki nadomešča zakona o javnih cestah in o cestnini za tovornjake, je cestninjenje osebnih vozil v pretežni meri urejeno tako kot do zdaj, cestninjenje tovornih vozil pa se usklajuje z evropsko zakonodajo.
Zakon ureja tri načine cestninjenja, in sicer cestninjenje z ustavljanjem na cestninskih postajah, elektronsko cestninjenje in evropsko elektronsko cestninjenje. Ohranjena je možnost cestninjenja tovornih vozil z ustavljanjem na cestninskih postajah v prehodnem obdobju do uvedbe elektronskega sistema cestninjenja.
Skladno z zakonom se bodo cestnine za tovornjake enkrat letno usklajevale z rastjo cen življenjskih potrebščin, višino cestnine na prevoženo razdaljo pa bo na predlog upravljavca cestninskih cest, ki bo moral zagotoviti podatke in potrebne izračune, določila vlada. Skladno s koalicijskim dopolnilom, ki so ga podprli poslanci, usklajevanja s cenami življenjskih potrebščin ne bo v primeru njihovega padca, torej v primeru deflacije.
Uvaja se možnost zaračunavanja pristojbine
Z zakonom se uvaja tudi možnost zaračunavanja pristojbine za zunanje stroške, ki nastajajo zaradi prometnega onesnaževanja ali obremenitve s hrupom, pristojbina pa bo prihodek državnega proračuna, ki se bo namenjal ukrepom za izboljšanje delovanja prometnega sistema - postavitev protihrupnih ograj, odprava ozkih grl ...
Višina pristojbine bo določena glede na emisijski razred vozila, obdobja zgoščenega prometa, obdobje dneva, leta, tedna in podobno. V času, ko se cestninske ceste uporabljajo bolj, bo pristojbina višja, kar bo veljalo tudi za do okolja manj prijazna vozila, ustrezno nižja pa bo v manj ugodnem času uporabe (ponoči, pozimi) in za do okolja prijaznejša vozila.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje