Precej pripomb potnikov gre tudi na račun voznega parka. Povprečna starost večine vlakov je več kot 40 let, pet gomulk je povprečno starih 42 let, 38 kanarčkov 43 in šest zelenih vlakov 47 let. Najmlajši vlaki so stari 17 let. Foto: AP
Precej pripomb potnikov gre tudi na račun voznega parka. Povprečna starost večine vlakov je več kot 40 let, pet gomulk je povprečno starih 42 let, 38 kanarčkov 43 in šest zelenih vlakov 47 let. Najmlajši vlaki so stari 17 let. Foto: AP
Zastareli vlaki, zamude in nadomestni prevozi - bo kdaj drugače?
Kdaj bo država začela vlagati v potniški promet?
Koda - o potniškem prometu

Kdaj bodo primestni vlaki vozili na 15 minut?
Najbolj obremenjene proge so tiste, ki povezujejo Ljubljano z okolico. Da bi jih ljudje še več uporabljali, bi morali voziti pogosteje, pravi Peterlin: ''Potnik se ne bi smel obremenjevati s tem, kdaj pride vlak, ker bi vedel, da bo naslednji prispel najpozneje v 15 minutah.'' Z dobro organizacijo za to niti ne bi bile potrebne prevelike investicije, ampak boljša organizacija, še dodaja: ''Mogoče ugotoviš, da ne potrebuješ novih prog, ampak le prevezave na železniški postaji, nekaj dodatnih izogibališč in novih signalno-varnostnih naprav. Tudi to ni poceni, a gotovo veliko ugodneje kot gradnja novih prog.'' Po študijah iz leta 2013 bi takšna investicija stala 300 milijonov evrov.

Sosedje nas prehitevajo
Čeprav torej v zadnjih letih znova vlagamo v železnice, bomo le stežka ujeli korak z razvitejšimi državami, sploh pri gradnji hitre železnice, ki je predraga, da bi bila le slovenski projekt, razmišlja Bogdan Zgonc. Železnica, ki bi povezala sever in jug Evrope, bi bila velika pridobitev za Slovenijo, a zaradi naše počasnosti nas prehitevajo sosedje: ''Avstrijci in Italijani gradijo vzporedne proge tik ob naši zahodni meji, dokončane bodo predvidoma leta 2025. Po tem interesa za to, sicer najkrajšo in za nas zelo ugodno povezavo čez Slovenijo, verjetno ne bo več.'' Nam bo torej uspelo ujeti zadnji vlak?

O številnih kritikah potniškega prometa in investicijah, ki ga bodo pripeljale v 21. stoletje, so govorili v oddaji Koda v torek, 24. oktobra 2017, ob na 1. programu Televizije Slovenija.

Zastareli vlaki, zamude in nadomestni prevozi - bo kdaj drugače?
Kdaj bo država začela vlagati v potniški promet?
Koda - o potniškem prometu