Rekonstrukcija krožišča Tomačevo bi moralo po pogodbi stati 2,92 milijona evrov, zdaj pa SCT zahteva še dodatnih 1,62 milijona. Foto: MMC RTV SLO
Rekonstrukcija krožišča Tomačevo bi moralo po pogodbi stati 2,92 milijona evrov, zdaj pa SCT zahteva še dodatnih 1,62 milijona. Foto: MMC RTV SLO

predstavlja skoraj 60-odstotno podražitev.

Očitno se afera z gradnjo predora Šentvid ponavlja, poročajo Finance - potem ko je gradbeni velikan SCT z začetnih 48 milijonov gradnjo predora Šentvid podražil na 136 milijonov evrov, zdaj dodaten denar zahteva tudi za rekonstrukcijo krožnega križišča Tomačevo, saj naj bi se projekt med gradnjo občutno podražil.

Dars je konec novembra (že pod vodstvom Mateje Duhovnik) objavil razpis za izbor izvajalca rekonstrukcije krožnega križišča Tomačevo v semaforizirano krožno križišče. Na razpis se je prijavilo 11 ponudnikov, od tega jih je devet oddalo popolno ponudbo.

Zidar privolil v za tretjino nižjo ceno in dobil posel
Najcenejši, s 3,3 milijona evrov, je ponudnik bil avstrijski Alpine Bau (ki gradi predor Markovec), najdražji pa Strabag, ki je želel 4,6 milijona, medtem ko je bil SCT s svojimi 4,4 milijona evrov nekje v sredini, piše časnik Finance. Temu so, kot je bilo predvideno že ob objavi, sledila pogajanja z devetimi gradbeniki. SCT v lasti Ivana Zidarja je na koncu privolil v to, da bo dela opravil za tretjino ceneje oziroma za 2,92 milijona evrov.

Finance še pišejo, da so se takoj pojavile govorice, da bo SCT na koncu vseeno za projekt dobil toliko, kot je znašala prvotna cena, kar se je potrdilo prejšnji teden, ko je SCT na DDC poslal tri ponudbe za podražitev del.

Večina podražitev posledica "dodatnih del"
S prvo od Darsa zahtevajo 103.600 evrov za dodatna dela (osvetlitev obvestilnih tabel), tudi druga "ponudba" se nanaša na podobna dodatna dela (dela pri javni razsvetljavi in semaforizaciji) in zahteva 657.900 evrov, s tretjo ponudbo pa SCT zahteva 856.400 evrov za dodatna dela, potrebna zaradi pospešenega dela, in za višje stroške zaradi slabšega izkoristka virov.

V vseh treh primerih je SCT v ponudbe že vključil 33,6-odstotni popust, še pišejo Finance in dodajajo, da je ravno toliko znašal tudi prvotni "popust", ki ga je ponudil SCT. Na Darsu so sicer še 4. junija zatrjevali, da glede projekta ni predvidenih nobenih sprememb in posledično podražitev, zaradi česar niso predvideli tudi nobenih dodatnih sredstev.