"Opozarjamo na voznika, ki na dolenjski avtocesti vozi v napačno smer." "Pozor voznikom, ki se peljejo po primorski avtocesti. Med priključkoma Brezovica in Vrhnika v smeri Kopra je vozilo, ki vozi v napačno smer." Takšna opozorila se v zadnjem času pogosto znajdejo v prometnih informacijah.
Ob posnetkih vožnje v napačno smer človeka običajno spreleti srh. Tudi Sandra Mravinec se še dobro spominja šoka, ki ga je doživela, ko ji je ponoči med vožnjo po štajerski avtocesti med Krtino in Domžalami nasproti pripeljal avtomobil. Kot pravi, prvi trenutek sicer niti ni zaznala, da se vozilo pelje po nasprotni smeri, bila je prepričana, da je na svojem voznem pasu. A ko je vozilo švignilo mimo nje, se je zavedla: "Če bi bila sama takrat na prehitevalnem pasu, bi se lahko zgodilo trčenje."
Pred časom je 74-letna voznica zapeljala na gorenjsko avtocesto po izvozu Brnik. Nato je še nekaj časa vozila v napačni smeri proti Kranju. Zgodilo se je trčenje, a tokrat se je k sreči končalo le z zvito pločevino.
Kaj gre narobe?
"Nekatere vožnje v nasprotno smer se zgodijo namenoma, nekatere pa nevede," pojasnjuje Brane Legan iz Centra varne vožnje, ki je prepričan, da veliko odgovornosti pri tem nosi voznik.
A naprtiti krivdo za vožnjo v napačno smer vedno in zgolj vozniku je neupravičeno. V Sloveniji imamo denimo 123 priključkov na avtoceste, kar je, glede na njihovo dolžino, veliko. Priključki tudi niso vedno primerno razporejeni, nekateri pa so neugodnih oblik. Primer dobre prakse so denimo krožišča na pomurski avtocesti, kjer oblika kar najbolj preprečuje možnost napačnega uvoza na avtocesto.
Zavajajoča je lahko tudi prometna signalizacija, pa tudi preveč znakov lahko voznika zmede, so prepričani v Javni agenciji za varnost prometa. Da bi zajezili vožnjo v napačno smer, so tako med drugim predlagali preprosto in poceni rešitev: rdeče in zelene odsevnike na odbojni ograji. "Ko se pripeljemo v pravilno smer, so z naše strani zeleni odsevniki, če se pripeljemo z nasprotne smeri pa je rdeča barva, ki nam v glavi pove: Ustavi se!" je delovanje opisal Igor Velov, direktor Javne agencije za varnost prometa. A kot je pojasnil, je projekt dobil rdečo luč. Upravljavec avtocest, to je Dars, je namreč ugotovil, da je v nasprotju s pravilnikom o signalizaciji.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje