Dva nadzornika sta se želela kot naključna potnika vkrcati v letalo za Frankfurt. V nahrbtniku sta imela vsak po eno navidezno eksplozivno napravo z detonatorjem. Prvega nadzornika z razstrelivom je pregledala varnostnica družbe Group 4, v prtljagi je našla skrito napravo. Drugega nadzornika je pregledal varnostnik. Po rentgenskem in osebnem pregledu naprave pri njem ni odkril.
Na vprašanje novinarke TV Slovenija Nataše Markovič, ali je agencija za civilno letalstvo preverjala varnost na letališču, ali je imel nadzornik razstrelivo, so v agenciji najprej odgovorili, da se dogodek ni zgodil. Na brniškem letališču pa so pojasnili, "da opisnega dogodka ni bilo, da pa so imeli interni nadzor, ki ga ne bodo komentirali.
Pozneje je na podlagi pridobljenih imen in priimkov vseh vpletenih, direktor agencije za civilne letalstvo Rok Marolt priznal, da je prejšnji teden nadzornik opravil pregled v podjetju Fraport, kako opravlja interni nadzor nad svojimi pogodbenimi partnerji. Zapisnik pa ima oznako zaupno.
Direktorja agencije Marolta so zato pozvali k razkritju zapisnika in rezultatov nadzora.
Fraport poročila ne razkriva
V Fraportu Slovenija so za STA pojasnili, da so pred kratkim res izvedli interni nadzor nad izvajalcem storitev varovanja. Vendar imajo protokoli preverjanj, poročila in ukrepi oznako oziroma stopnjo tajnosti, ker je njihovo razkrivanje v nasprotju z interesi zagotavljanja varnosti civilnega letalstva, hkrati pa kršenje zakona o varovanju tajnih podatkov.
Na vprašanje o morebitni zamenjavi izvajalca storitev varovanja so v Fraportu Slovenija odgovorili, da je trenutno v teku javni razpis za storitve varovanja na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana. Vendar pa razpis ni povezan z dogodkom, ampak bo potekla petletna pogodba, ki jo imajo sklenjeno s sedanjim izvajalcem storitev.
Podobno kot upravljavci brniškega letališča so tudi v Javni agenciji za civilno letalstvo povedali, da izsledkov nadzora zaradi oznake interno ne morejo posredovati, so pa v začetku tedna poročilo od Fraporta prejeli.
Ob tem v agenciji ugotavljajo, da je bil interni nadzor izveden skladno s protokolom in da je predlog korektivnih ukrepov za odpravo pomanjkljivosti ustrezen. Kot so še poudarili v agenciji, so tovrstni testi v letalstvu običajna praksa, ki je namenjena izboljšavam izvajanja varnostnih ukrepov na letališčih. V Fraportu Slovenija pa so pojasnili, da so nadzori, ki se izvajajo, različni, in sicer interni, s strani agencije ter s strani inšpekcije Evropske komisije.
"To je stalna in predpisana praksa s področja varovanja civilnega letalstva" so pojasnili v Fraportu Slovenija. Tako so denimo lani imeli 12 internih nadzorov, 22 nadzorov s strani agencije in enega s strani Evropske komisije. Nekateri so prikriti, nekateri ne, cilj vseh pa je preverjanje obstoječih varnostnih ukrepov ter izboljševanje varnosti na področju varovanja civilnega letalstva.
V Agenciji so pojasnili, da redno opravljajo nadzore nad upravljavcem letališča Fraport Slovenija. "V primeru ugotovljenih nepravilnosti mora nadzorovani subjekt v določenem časovnem roku nadzornega organu, v tem primeru agenciji, podati predlog korektivnih ukrepov, ki jih agencija potrdi (ali ne, če niso ustrezni)," so pojasnili.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje