Kordiš je poudaril, da je zaradi slabe ureditve in izigravanja zakonodaje težko pridobiti natančne podatke o tem, koliko voznikov je zaposlenih in koliko jih dela v prikritih delovnih razmerjih. Foto: Pixabay
Kordiš je poudaril, da je zaradi slabe ureditve in izigravanja zakonodaje težko pridobiti natančne podatke o tem, koliko voznikov je zaposlenih in koliko jih dela v prikritih delovnih razmerjih. Foto: Pixabay

"Panoga je prekarizirana, nadzor nad prevozniki in njihovim delom pa je tako rekoč nemogoč," je povedal poslanec ZL-ja Miha Kordiš, ki je poudaril, da vozniki, ki delajo v prikritih delovnih razmerjih, pogosto delajo preveč, zato so utrujeni, izgoreli in pod stresom. S tem pa ne ogrožajo zgolj sebe, ampak tudi druge udeležence v prometu. "V to jih silita strah pred izgubo zaposlitve in slabo plačilo, zato so nevarni sebi in drugim udeležencem v prometu," je pojasnil Kordiš.

V ZL-ju želijo s spremembo zakonodaje slediti Avstrijcem, tako bi morali imeti vozniki pri sebi pogodbo o zaposlitvi, dokazila o izplačanih plačah za zadnje tri mesece in dokazila o odvedenih prispevkih za zadnje tri mesece. Veliko voznikov namreč ni redno zaposlenih, delodajalci pa po Kordiševih besedah izigravajo zakonodajo. "Akutno stanje prekarnosti v panogi prevozništva želimo popraviti," je poudaril Kordiš.

Za predlog sprememb zakonodaje so se odločili po pogovorih s prevozniki, s predstavniki Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije pa se niso posvetovali, saj se, kot je povedal Kordiš, s predstavniki kapitala ne pogovarjajo.