Vrtovec:
Vrtovec: "Pri mladih je treba vzbuditi domovinsko zavest, da poznajo temeljne državne simbole, Zdravljico, da so res pravi in ponosni državljani Republike Slovenije." Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten

Predsednica odbora za šolstvo NSi-ja Alenka Šverc je novinarjem pojasnila, da se ključne kompetece nanašajo na socialne kompetence, osebnostni razvoj, državljanske in etične kompetence ter tiste, ki se nanašajo na nove tehnologije, naravoslovje, podjetništvo ter inovativnost.

Izpostavila je učenje tujih jezikov, ki ga želijo uvesti že v predšolski vzgoji, dva tuja jezika pa bi se po prepričanju NSi-ja morali učiti že v osnovni šoli, saj menijo, da znanje vsaj dveh tujih jezikov lahko pomaga pri iskanju zaposlitve zunaj naših meja tudi tistim, ki nimajo visoke izobrazbe.

"Več pozornosti naravoslovju"
V programu so posebno pozornost posvetili razvoju naravoslovja, kot ukrep navajajo pospeševanje predmetov s področja tehnike in tehnologije, te programe pa povezati z gospodarstvom.

Razvijanje inovativnosti in podjetnosti je po njenih besedah pomembno za spreminjanje idej posameznikov v dejanja, ne glede na katerem področju se izobražujejo.

V NSi-ju so prepričani, da je treba spremeniti študijski sistem, kjer bi na prvo mesto postavili študenta in mu zagotovili univerzalno dostopen in kakovosten študij, obenem pa omogočiti čimprejšnji vstop na trg dela.

Šverčeva je poudarila, da bi morali urediti financiranje višokošolskih inštitucij. Meni, da je treba pri financiranju zasledovati cilje povezane z doseganjem kakovosti študija in zaposljivosti diplomantov na vseh stopnjah.

"Etika in domoljubje"
Jernej Vrtovec
, predsednik strankinega podmladka, je izpostavil še domovinsko vzgojo, ki jo prištevajo med prej omenjene socialne kompetence. "Pri mladih je treba vzbuditi domovinsko zavest, da poznajo temeljne državne simbole, Zdravljico, da so res pravi in ponosni državljani Republike Slovenije," je prepričan.

Šverčeva pa je dodala še vzgojni načrt, za katerega menijo, da ga je treba uvesti tudi v srednje šole in bi moral temeljiti na vrednotah in vzgojnih dejavnosti. K sooblikovanju teh programov bi povabili straše, saj menijo, da bi to dvignilo kakovost šolanja. Same etične vsebine pa naj bi prispevale k celostnem razvoju osebnosti.