Pri prenovljenem audiju Q8 hvalimo vozne lastnosti, pa izredno tiho vožnjo, seveda ne boste presenečeni, saj je vendarle audi. Godi masaža, ki ni samo malce notri in ven ledvene opore, tu gre za številne različne programe. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Pri prenovljenem audiju Q8 hvalimo vozne lastnosti, pa izredno tiho vožnjo, seveda ne boste presenečeni, saj je vendarle audi. Godi masaža, ki ni samo malce notri in ven ledvene opore, tu gre za številne različne programe. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Tisto, kar je bistveno, so žarometi. Matrični in odlični so bili že pred prenovo. Zdaj pa so visoko ločljivi. HD namesto SD. To pomeni, da namesto nekaj desetih LED-lučk na cesto projicira dober milijon mikrozrcalc. Povedano drugače, žaromet ima LED-svetlobni vir, pred katerega so namestili majhen element s številnimi mikrozrcali, ki s spreminjanjem svoje pozicije oblikuje svetlobni snop, sestavljen iz več kot milijona majhnih točk. In vsako od teh točk lahko poljubno nadzorujemo, lahko jo zatemnimo, da ne sveti v nasproti vozeči avto, lahko pa vse točke usmerimo tudi tja, kamor nam to pride prav. Recimo v prometni znak. Ali pa v srno ob cesti, lahko obsvetlimo pešca.

Takšni žarometi nimajo več funkcije zagotavljanja varnosti prek tega, da ponoči naredijo dan, ampak tudi prek tega, da je to dodatna asistenca, ki nas opozori na nekaj, kar bi sicer lahko spregledali. Zelo hvalimo in priporočamo.
Q8 pa ima zdaj dodan še laserski snop. Dolga luč zdaj meri največ toliko, kot po zakonodaji sme. Ali lahko to pohvalimo? Vsekakor je svetlobna tehnika v tem audiju izjemna in priporočljiva, ampak maksimalno dolžino snopa so nam že prej ponudili, tudi z navadnimi, ne pa laserskimi diodami.

Manjše spremembe so se zgodile pri priključnih hibridih, ki imajo novo baterijo, električni doseg pa je 70 kilometrov. Močnejši priključni hibrid s 360 kilovati sistemske moči je za 20 kilovatov močnejši od predhodnika. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Manjše spremembe so se zgodile pri priključnih hibridih, ki imajo novo baterijo, električni doseg pa je 70 kilometrov. Močnejši priključni hibrid s 360 kilovati sistemske moči je za 20 kilovatov močnejši od predhodnika. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Po novem so luči na zadku v OLED-tehniki, ki opozorijo voznika za nami, če se nam preveč približa. Senzorji zadaj zaznajo, luč pa potem zažene paniko. Nisem pa prepričan, da voznik za nami razume, kaj mu animacija na našem avtu želi povedati. Naj spomnim, prihajajoči električni Q6 etron bo pokazal varnostni trikotnik, to bo v redu, morajo pa še doseči, da bo zadeva delovala tudi pri večjih hitrostih, recimo, ko se nam kak arogantnež nalepi na zadek.

Še več o prenovi v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost, v kateri smo demonstrirali še eno zanimivo novost. Na tem mestu pa vas vabimo tudi na ogled intervjuja z Audijevim strokovnjakom na temo žarometov.