Euro NCAP po novem avtomobile testira tudi z opcijskim varnostnim paketom. Foto: Euro NCAP
Euro NCAP po novem avtomobile testira tudi z opcijskim varnostnim paketom. Foto: Euro NCAP

Odkar Euro NCAP poleg testiranja osnovnih modelov omogoča tudi preizkus istih modelov z opcijskim varnostnim paketom, lahko nekateri na koncu dobijo dve oceni. Pogoj za doseganje najvišje ocene — pet zvezdic je serijsko vgrajen sistem za samodejno zaviranje v sili.
S tem sistemom so serijsko opremljeni tako audi Q2 kot tudi ford edge in hyundai ioniq, zaradi česar so brez težav dosegli najvišjo oceno. Ssangyong tivoli, ssangyong XLV in suzuki ignis pa tega sistema v osnovni opremi nimajo in so zato dosegli le tri zvezdice. Ko so jih nato testirali z opcijskim varnostnim paketom, so se odrezali precej bolje. Ssangyonga sta prejela po štiri zvezdice, suzuki ignis pa si je prislužil vseh pet.

Audi Q2 je za varnost odraslih potnikov prejel 93 odstotkov točk, za varnost otrok 86 odstotkov ter po 70 odstotkov za varnost pešcev in asistenčne sisteme.

Ford edge si je za varnost odraslih potnikov prislužil 85 odstotkov, za varnost otrok 76 odstotkov, za varnost pešcev in za asistenčne sisteme pa 67 oziroma 89 odstotkov.

Odlični hyundai ioniq je za varnost odraslih prejel 91 odstotkov točk, za varnost otrok 80 odstotkov, za varnost pešcev 70 odstotkov ter 82 odstotkov za asistenčne sisteme.

Ssangyong tivoli in ssangyong XLV sta z osnovno opremo za varnost odraslih potnikov prejela 74 odstotkov, za varnost otrok 62 odstotkov, 55 odstotkov za varnost pešcev ter zgolj 25 odstotkov za asistenčne sisteme. Dodatni varnostni paket pa jima je prinesel 82 odstotkov za varnost odraslih, 65 odstotkov za varnost pešcev ter 43 odstotkov za asistenčne sisteme, kar je bilo dovolj za štiri zvezdice.

Varnostni paket za dodatni zvezdici
Osnovni suzuki ignis je tako za varnost odraslih potnikov kot za varnost otrok prejel 79 odstotkov, za varnost pešcev 67 odstotkov ter le 25 odstotkov za asistenčne sisteme. Pri njem je dodatni varnostni paket poskrbel za največje izboljšanje varnosti, saj je mali japonec z njim nato prejel 87 odstotkov za varnost odraslih potnikov, 77 odstotkov za varnost peščev ter kar 60 odstotkov za asistenčne sisteme in si tako prislužil končnih pet zvezdic.