Ford je »obleko pijane vožnje« razvil s strokovnjaki inštituta, ki se ukvarja z raziskovanjem učinkov ovirane mobilnosti. S posebnimi očali ponazorijo zožitev vidnega polja in popačenje slike. Foto: Ford
Ford je »obleko pijane vožnje« razvil s strokovnjaki inštituta, ki se ukvarja z raziskovanjem učinkov ovirane mobilnosti. S posebnimi očali ponazorijo zožitev vidnega polja in popačenje slike. Foto: Ford

Rezultati ankete, v kateri je sodelovalo 5.000 voznikov, starih od 17 do 24 let, so znova dokazali, da številni še vedno podcenjujejo učinke, ki jih ima alkoholiziranost na voznikovo zaznavanje in odzivnost. Več kot polovica anketirancev je namreč priznala, da je že vozila pod vplivom alkohola, tretjina je prisedla k alkoholiziranemu vozniku, dve tretjini pa ne poznata zakonsko dovoljenih stopenj alkohola pri vožnji v petih sodelujočih državah; Franciji, Italiji, Nemčiji, Španiji in Veliki Britaniji.

Tako tudi ne presenečajo evropske statistike, ki kažejo, da je 25 odstotkov smrtnih žrtev v prometu povezanih z alkoholom, alkohol pa je glavni dejavnik pri nesrečah s smrtnim izidom, v katere so vključeni mladi vozniki. Prav zadnjim je v prej naštetih državah namenjena posebna brezplačna Fordova šola vožnje, ki mlade voznike seznanja z nevarnostmi, povezanimi z različnimi prometnimi situacijami. Letos pa so dodali še vožnjo s posebno obleko, ki ponazori alkoholiziranost.

Ford je "obleko pijane vožnje" razvil z znanstveniki nemškega inštituta Meyer-Hentschel, ki se ukvarja z raziskovanjem učinkov ovirane mobilnosti. Tisti, ki si nadenejo posebna očala, uteži in preostale dele "obleke" pa hitro ugotovijo, da imajo težave s hojo, težje opravljajo že manj zapletena opravila, na primer dvig skodelice za kavo ali izbiranje telefonske številke, še več težav pa imajo z upravljanjem vozila, kar preizkusijo tudi na poligonu, kar si lahko ogledate tukaj.