Izpusti CO2 so vroča tema v Bruslju, ki skrbi proizvajalce vozil. Foto: Volkswagen
Izpusti CO2 so vroča tema v Bruslju, ki skrbi proizvajalce vozil. Foto: Volkswagen

Evropski avtomobilski proizvajalci se bodo na temo emisijskih norm novih avtomobilov sestali z uradniki Evropske Unije in okoljevarstvenimi organizacijami.
Razprava bo po napovedih vroča. Proizvajalci vozil menijo, da so norme prestroge, saj da so v zadnjih 20 letih emisije vozil v povprečju znižali za 34 odstotkov, kar je po njihovem na meji možnega. Predstavniki evropskih zakonodajalcev in okoljevarstveniki menijo drugače in pravijo, da naj naprej iščejo rešitve za nadaljnjo zmanjševanje škodljivih emisij v ozračje, ki so vzrok klimatskih sprememb.
18. junija bodo pri Evropski komisiji predstavili nove analize o onesnaženosti, novih tehnologijah, ki so potrebne za zmanjševanje izpusta CO2 in tudi to, ali bi investicije v nove tehnologije škodile konkurenčnosti avtomobilskih proizvajalcev.
V Bruslju zahtevajo, da bi nova vozila posameznega proizvajalca v povprečju na prevožen kilometer poti v zrak izpustila 95 gramov CO2. Danes je povprečje na novo vozilo 123,4 grama CO2 na kilometer. Evropski parlament je lani izglasoval, da bo leta 2025 meja med 68 in 87 grami CO2 na kilometer.
Prevladujejo motorji na notranje zgorevanje
Lobisti pri pri združenju Evropskih avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) so dejali, da bodo zato potrebne enormne finančne investicije. Bojijo se, da bodo zahteve po nadaljnjem zmanjševanju izpustov za leto 2030 še strožje in opozarjajo, da se od proizvajalcev vozil zahteva, da v 10 letih znižajo izpuste še za 30 odstotkov, kar je toliko kot prej v 20 letih.
Pri ACEA trdijo, da bo s tem zmanjšana konkurenčnost evropskih proizvajalcev vozil, ki se bodo morali, da bi zadostili stroge norme, zatekati k proizvodnji električnih vozil, priključnih hibridov, avtomobilov na plin, avtomobilov na gorivne celice, kar pomeni izredno veliko denarno investicijo za razvoj novih tehnologij.
Proizvajalci vozil so sicer predstavili tudi tovrstna vozila, a je velika večina vozil, ki jih prodajo, opremljenih s klasičnimi motorji na notranje zgorevanje. Generalni sekretar pri ACEA Erik Jonnaert pravi, da bodo morale avtomobilskih proizvajalcem prisluhniti tudi vlade po vsej Evropi: "Za prodor ekoloških vozil na ceste bo potrebna njihova pomoč." S tem je mislil tako na subvencije kot izgradnjo infrastrukture.