Glede na svojo floto bo družba United Continental Holdings s svojimi 709 letali druga največja na svetu, saj v vodstvu še vedno ostaja Delta Airlines. Foto: EPA
Glede na svojo floto bo družba United Continental Holdings s svojimi 709 letali druga največja na svetu, saj v vodstvu še vedno ostaja Delta Airlines. Foto: EPA
United Airlines
Polet United Airlines 175 je priletel v južni stolp WTC-ja. Foto: Reuters/EPA

Zvezna uprava za letalstvo (FAA) je včeraj v Washingtonu izdala dovoljenje letalskima družbama United in Continental, da poslujeta kot eno podjetja pod imenom United Continental Holdings.

Obe družbi sta proces združevanja oziroma prevzema začeli pred 18 meseci, s čimer sta ustvarili največjo letalsko družbo na svetu s skupaj 80.000 zaposlenimi in sedežem v Chicagu.

United Airlines je lani kupil Continental za 3,17 milijarde dolarjev v delnicah. Potrdilo FAA je regulativne narave in med drugim pomeni, da se bo za potrebe nadzora zračnega prometa odslej za obe podjetji uporabljalo enotno ime United, vendar pa bosta obe letalski družbi še nekaj časa uporabljali ločeni spletni strani za prodajo vozovnic in druge odnose s potrošniki. To naj bi trajalo še vsaj do prvega četrtletja 2012. Evropska komisija je že julija lani ocenila, da združitev ne bo ovirala učinkovite konkurence na evropskem gospodarskem območju ali kakšnem njegovem delu.
Črna statistika obeh družb
Eno izmed obeh združenih polovic, letalsko družbo United Airlines, so v preteklosti močno zaznamovali teroristični napadi 11. septembra 2001, saj sta bili udeleženi kar dve njihovi letali. Polet United Airlines 175, ki je bil na poti iz Bostona v Los Angeles, je priletel v južni stolp Svetovnega trgovinskega centra (WTC), ki se je nato zrušil kot prvi, polet United Airlines 93 pa se je zapisal v ameriško zgodovino kot podoba junaštva, saj so se potniki uprli ugabiteljem in letalo se je zato zrušilo na travnik v Pensilvaniji.

V črno statistiko pa se je vpisala tudi druga polovica družbe, Continental Airlines, şaj je prav od njihovega letala DC-10 julija 2000 odpadel delček in ostal na vzletni stezi, čezenj pa je nato zapeljal (ne)slavni concord, kar je povzročilo verižno reakcijo, ki je vodila v katastrofo.