Letališče v Quitu leži tik ob gosto poseljenem območju. Foto: EPA
Letališče v Quitu leži tik ob gosto poseljenem območju. Foto: EPA
Eno bolj problematičnih letališč je tudi letališče Paro v Butanu. Foto: EPA

19. februarja naj bi oblasti zato končno začele uresničevati načrt selitve letališča na kmetijsko območje okoli 20 kilometrov severovzhodno od mesta, ki bi zajemalo 15,5 kvadratnega kilometra, kar je kar 12-krat več od starega letališča. Quito bi se s tem pridružil številnim drugim mestom, ki so preselila - ali pa vsaj skušala preseliti - letala dlje stran od ljudi, poroča Daily Mail.

Ko se je letališče leta 1960 odprlo, so ga obdajala koruzna polja, a v nadaljnje pol stoletja se je živahna prestolnica razširila, letališče, na katerem letala redno vzletajo od 5.45 do 2.00, pa spremenila v kaotično in nevarno. V 60. letih je v Quitu živelo 350.000 ljudi, danes jih je 2,2 milijona.

40-letna Maria Davila že od otroštva živi nedaleč od letalske steze. "Okna naše hiše so se tresla, in zdelo se je, da bodo počila," se spominja. "Pogosto sem mislila, da bo letalo padlo na našo hišo in ubilo mojo družino."
Deset večjih nesreč
Letališče je imelo od svojega odprtja deset resnejših nesreč. Leta 1984 je pri vzletu na bližnje hiše padlo manjše letalo. 49 ljudi je umrlo. 14 let pozneje je kubansko letalo pri ponesrečenem vzletu treščilo v letališko steno, pri tem pa je umrlo 76 ljudi. Večino teh nesreč so povzročili zdrsi s steze.

Zaradi bližnjih gora morajo letala pristajati in vzletati pod ostrim kotom, poleg tega pa je zaradi visoke nadmorske višine zrak zelo redek, kar še oteži zmogljivost letalskih motorjev pri vzletanju in pristajanju. Celo tisti, ki so vajeni pogostega letenja in andskih zračnih tokov, so nemalokrat živčni ob približevanju Quitu, kjer naštejejo vsak dan okoli 220 pristankov in vzletov ter 451.000 potnikov letno.
Problematična letališča: od Hondurasa do Karibov
Tudi nekatera druga mesta na območju so skušala preseliti svoja letališča na manj problematične kraje. Honduras namerava preseliti večino poletov z zloglasnega letališča Toncontin v Tegucigalpi, ki je po mnenju mnogih zaradi kratke steze in mestne okolice najnevarnejše večje letališče na območju. Leta 2008 je bilo zaradi nesreče letala Taca A320 za šest tednov zaprto za potniški promet.

Spori glede ozemlja so ustavili načrte selitve letališča v Ciudadu de Mexico na prostornejši teren, dlje od prestolnice. Zaradi pomanjkanja prostora trpijo tudi karibski otoki St. Barts, St. Martin in Saba, katerih letališča veljajo za najnevarnejša na svetu.