Enostavnost in videz sta vespina aduta. Foto: MMC RTV SLO
Enostavnost in videz sta vespina aduta. Foto: MMC RTV SLO

Videti vespo na ulicah slovenskih mest je dokaj neobičajno, a na vročo soboto je nekaj manj kot 200 legendarnih vozil zavladalo ljubljanskim ulicam.

Na petem srečanju prevoznega sredstva, ki ga prireja Vespa klub Ljubljana - opisujejo se kot klub z vespino dušo, člani katerega so tako dolgoletni ljubitelji vesp kot novi navdušenci, ki jih lahko srečate, kako po italijansko brzijo po ljubljanskih ulicah -, zagotovo ne bi bilo tako veliko udeležencev, če se slovenskim ljubiteljem vesp ne bi na proslavi v čast vozilu, ki je veliko bolj kot pri nas priljubljeno v Italiji, pridružili še italijanski, avstrijski in hrvaški navdušenci nad vespami.

Vespe so se zbrale v jutranjih urah v Podutiku, po besedah organizatorjev pa se je med panoramsko vožnjo pridružilo še nekaj ljubiteljev ikonskega prevoznega sredstva, ki ga neprestano izdelujejo že več kot 60 let.

Po krajši poti se je karavana vozil ustavila na Kongresnem trgu, kjer so si lahko mimoidoči ogledali vespe, ena izmed voznic pa je dejala, da se je srečanja udeležila, "ker si izmenjujejo informacije z drugimi vozniki vesp in se celo dogovorijo za kakšne dele". Drugi navdušeni voznik je na vprašanje, zakaj bi se moral nekdo odločiti ravno za nakup vespe, odgovoril: "To je legendaren motor, na katerem si lahko tako v kratkih hlačah kot v obleki."

In kaj je skrivnost uspeha vespe? "Enostavnost in videz," izstreli eden izmed organizatorjev srečanja, ki je dodal, da lahko vespa zdrži tudi do 40.000 prevoženih kilometrov brez popravil. Zakaj pa se kljub vsem pozitivnim stvarem vespa ni prijela na našem trgu: "Pri nas ni kupcev, trg je prešibak, vsak bi jo imel, seveda, a le za par sto evrov." Možakar doda, da v Italiji zelo urejene vespe dosegajo vrednost 7.000 evrov.