Posebnost učenja angleščine, ki jo prek animiranih filmov predstavljamo na MMC-jevi otroški spletni strani, je učenje tujega jezika na zabaven način, z igro, plesom in tematsko vodenimi delavnicami. V učilnicah, kjer potekajo tečaji, ni klopi in miz, ampak ustrezni rekviziti. Pri mlajših otrocih so pri tečaju (lahko) navzoči tudi starši. Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer
Posebnost učenja angleščine, ki jo prek animiranih filmov predstavljamo na MMC-jevi otroški spletni strani, je učenje tujega jezika na zabaven način, z igro, plesom in tematsko vodenimi delavnicami. V učilnicah, kjer potekajo tečaji, ni klopi in miz, ampak ustrezni rekviziti. Pri mlajših otrocih so pri tečaju (lahko) navzoči tudi starši. Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer
Angleška šola
Nataša Krkoč Šimenko, vodja centra Helen Doron English Kranj, in Nina Žerjal, ki je metodo pripeljala v Slovenijo in jo razširila po do zdaj enajstih večjih krajih. Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer

Pri starših naših najmlajših otrok, ki so primerni za tečaj Baby's Best Start (primeren že za trimesečne dojenčke), je včasih sprva opaziti začudenje. Pogosto se sprašujejo, če je sploh primerno, da tako male dojenčke vpišejo na angleščino. Ko jim razložimo, kaj vse zajema tečaj, pa jih ni težko prepričati. To namreč ni klasičen tečaj angleščine, pač pa zelo premišljen, sistematičen progam, ki spremlja otrokov razvoj in mu hkrati nudi zvočno kopel, kjer otrok ponotranji intonacijo in ritem jezika, kasneje, ko se začne govor, pa lažje prepoznava zvoke in besede. Tečaj oponaša učenje maternega jezika in temelji na povsem naravni metodi dela, hkrati pa razvija še otrokovo grobo in fino motoriko. Nihče sploh ne vpraša glede simultanega prevajanja, saj je staršem že samoumevno in logično, da je to najbolj naravna pot, ki jo lahko otroku ponudijo.

Klemen Mlaker, franšizij in vodja centra Helen Doron English Celje

V otroštvu se bo otrok naučil toliko jezikov, kolikor jezikom je sistematično izpostavljen – enako kot to poteka po naravni poti v večjezičnih družinah. Imamo tudi nekaj otrok, ki se oba jezika – nemščino in angleščino – učijo istočasno brez problemov. Nekateri nas celo vprašajo, če ponujamo tudi tečaje nemščine, saj bi si želeli, da bi se njihovi otroci učili po enaki metodi še nemški jezik. Moramo pa poudariti, da je staršem še vedno prva izbira angleščina, kljub temu da je Maribor v bližini Avstrije. Zavedajo se namreč pomena angleščine v sodobnem svetu.

Goran Stamenčić, franšizij in vodja centra Helen Doron English Maribor

Tako kot lani bomo tudi letos na otroškem portalu ponudili poseben tečaj učenja angleščine po metodi Helen Doron English, torej tako, kot bi se učili maternega jezika - brez simultanega prevajanja, podobno, kot se otroci učijo dveh ali več jezikov vzporedno, v dvo- ali večjezičnih družinah.

Tečaj bo potekal na Bansijevi spletni strani, ki je del velikega otroškega portala, prek animiranih epizod. Tečaj More fun with Flupe je vsebinsko nadaljevalni tečaju Fun with Flupe, ki smo ga izvedli lani. Otroci s pomočjo glavnih junakov (dečka Paula, ki vstopi v magični, čarobni svet Knjige rim (Book of Rhymes), kjer se spopada z dogodivščinami Flupa in Granny Fix) že osvajajo enciklopedično znanje in tvorijo cele stavke.

Vsaka posamezna epizoda bo na ogled natanko en teden, od ponedeljka do ponedeljka, zato bodite pozorni, da si jo ogledate pravočasno, saj bo zaradi avtorskih pravic njen ogled po enem tednu onemogočen. Staršem priporočamo, da posamezno epizodo otrokom ponudijo na ogled večkrat zaporedoma, da bodo otroci lahko resnično osvojili posamezne besede.

In v čem je posebnost tečaja po metodi Helen Doron English? "Tečaji potekajo v zelo majhnih skupinah – od 4 do največ 8 otrok v skupini. Tako resnično pride vsak otrok v urici večkrat do izraza, posveti se mu dovolj pozornosti, hkrati pa uspemo ohraniti skupinsko dinamiko. Urice so zelo razgibane, deluje vsa motorika otrok, veliko je petja, plesa, igranja, tekmovanja, otroci se dejansko zabavajo in igrajo, a obenem ogromno naučijo - ne osvajajo le besedišča, temveč tudi slovnico, in to že najmlajši. Tudi gradivo, s katerim razpolagamo na tečajih, je res izjemno," pojasnjuje Mateja Luzar Hudoklin, vodja centra Helen Doron English Novo mesto.

Učitelji se lahko pohvalijo z dobrimi rezultati. "Rezultati naših tečajnikov so hitro vidni, sploh če otrok odrašča z našimi tečaji. To opažajo tudi starši, ki vse pogosteje k nam vpisujejo vse najmlajše družinske člane. Tako imamo ogromno bratcev in sestric, ki obiskujejo vsak svoj tečaj. V zadnjih letih se je pogosto dogajalo to, da so k nam vpisali le najmlajšega otroka, starejši pa se je angleščine učil ali v vrtčevski skupini ali šoli ali drugje. Ko pa je najmlajši bratec (ali sestrica) v znanju prehitel starejšega, so starši zelo kmalu k nam vpisali še vse druge člane družine," se pohvali Nina Žerjal, iz Helen Doron English Slovenija.

Učiti se več jezikov hkrati
Večjezične družine znajo povedati, da otroci od rojstva naprej hkratno osvajajo po več jezikov hkrati. Na Primorskem tako otroci načeloma govorijo slovensko in italijansko, zato nas je zanima, kako se spopadajo še z angleščino. Andreja Husu, franšizij in vodja studia Helen Doron Sežana priznava: "Po naših izkušnjah v Sežani ni pravilo, da bi otroci po večini govorili tudi italijansko, čeprav smo tik ob meji. Angleščina jim je nadvse zanimiva, saj jo dojemajo kot še eno novo izkušnjo, informacijo in so ponosni nase, ko znajo vedno več tujih besed.« Podobno situacijo zaznavajo tudi v centru Helen Doron English Koper, kjer franšizij in vodja centra Mojca Vojska pojasnjuje: "Urice potekajo v celoti v angleškem jeziku. Že ob vstopu v učilnico otroci preklopijo na angleščino in to brez vsakršnih težav. Aktivnosti so zasnovane na način, da sledijo otrokovemu naravnemu razvoju, učijo pa se na podoben način kot materni jezik."

V koprskem centru imajo nekaj tečajnikov, ki prihajajo iz dvojezičnih družin pojasnjuje vodja centra Mojca Vojska: "Otroci, ki prihajajo iz večjezičnih družin, so navajeni na to, da svoje male možgančke maksimalno izkoristijo, saj jim to narekuje že domače okolje. Za njih je značilno, da še hitreje napredujejo pri učenju in usvajanju novih znanj. S tem ko otroka na sistematičen način izpostavimo več jezikom, v našem primeru slovenščini, italijanščini in angleščini, stimuliramo njegove možgane in mu širimo obzorja. Otroci so namreč izjemno dojemljivi in znajo zelo hitro razbrati, kje je ločnica med različnimi jeziki, če jih redno gojijo." Podobno zagovarja tudi Andreja Husu, franšizij in vodja studia Helen Doron Sežana: "Vsak naslednji jezik, ki se ga otrok nauči naravno, poleg maternega, predstavlja prihranek pri učenju kasneje v življenju. To pomeni, da se bo otrok, ki izhaja iz večjezične družine in govori že dva jezika, tretjega (in vse nadaljnje) naučil še toliko hitreje. Znanje več jezikov je torej pri usvajanju novega lahko le plus."

Drugačna - neklasično šolska metoda
Učilnice, ki niso opremljene s klopmi, stoli in klasičnimi tablami ter način poučevanja skozi igro, ples, delavnice in zabavo je tudi za učitelje poseben izziv. Nataša Rogina, franšizij in vodja učnega studia Helen Doron English Ptuj priznava: "Sama s Helen Doron metodo kot učiteljica končno uresničujem to, v kar verjamem – otrokom, starim od 3. mesecev, v majhnih skupinah nudim spontano osvajanje angleškega jezika z igro, zabavo, interakcijo, sodobnimi didaktičnimi pristopi in razvojnim stopnjam primernimi aktivnostmi. Razvijam njihovo pozitivno jezikovno samopodobo in ljubezen do jezika - in občutki ob prvih angleških besedah še ne 2-letnih malčkov mi potrjujejo, da sem na pravi poti."

Pri starših naših najmlajših otrok, ki so primerni za tečaj Baby's Best Start (primeren že za trimesečne dojenčke), je včasih sprva opaziti začudenje. Pogosto se sprašujejo, če je sploh primerno, da tako male dojenčke vpišejo na angleščino. Ko jim razložimo, kaj vse zajema tečaj, pa jih ni težko prepričati. To namreč ni klasičen tečaj angleščine, pač pa zelo premišljen, sistematičen progam, ki spremlja otrokov razvoj in mu hkrati nudi zvočno kopel, kjer otrok ponotranji intonacijo in ritem jezika, kasneje, ko se začne govor, pa lažje prepoznava zvoke in besede. Tečaj oponaša učenje maternega jezika in temelji na povsem naravni metodi dela, hkrati pa razvija še otrokovo grobo in fino motoriko. Nihče sploh ne vpraša glede simultanega prevajanja, saj je staršem že samoumevno in logično, da je to najbolj naravna pot, ki jo lahko otroku ponudijo.

Klemen Mlaker, franšizij in vodja centra Helen Doron English Celje

V otroštvu se bo otrok naučil toliko jezikov, kolikor jezikom je sistematično izpostavljen – enako kot to poteka po naravni poti v večjezičnih družinah. Imamo tudi nekaj otrok, ki se oba jezika – nemščino in angleščino – učijo istočasno brez problemov. Nekateri nas celo vprašajo, če ponujamo tudi tečaje nemščine, saj bi si želeli, da bi se njihovi otroci učili po enaki metodi še nemški jezik. Moramo pa poudariti, da je staršem še vedno prva izbira angleščina, kljub temu da je Maribor v bližini Avstrije. Zavedajo se namreč pomena angleščine v sodobnem svetu.

Goran Stamenčić, franšizij in vodja centra Helen Doron English Maribor