Informacijski sistem Lekarne Ljubljana je bil v ponedeljek tarča napada izsiljevalskega virusa. Vse enote so v torek zato zaprle svoja vrata, v sredo pa so izdajale zdravila le na papirnati recept. V četrtek so znova vzpostavili osrednji informacijski sistem in začeli postopno vključevanje 52 enot zavoda.
Do sobote so tako vse poslovalnice omogočile izvajanje vseh lekarniških storitev. Kot je pojasnil direktor zavoda Marjan Sedej, je normalno poslovanje v celoti vzpostavljeno v vseh večjih lekarnah, ponekod pa zadnje delovne postaje še vzpostavljajo ekipe na terenu. Varnostni incident preiskuje tudi policija. Več informacij zaradi poteka preiskave trenutno zato še ne morejo razkriti, so sporočili iz Lekarne Ljubljana.
Znano je, da je izsiljevalski računalniški virus zašifriral uporabniške datoteke. Ob tem po besedah Sedeja v napadu podatki strank niso bili ogroženi, saj se napadalci niso spuščali v vsebino datotek, ampak so te onemogočili.
Z virusom je bila okužena tudi prva varnostna kopija informacijskega sistema zavoda v Ljubljani, druga kopija na skrivni lokaciji in z drugim informacijskim sistemom pa je ostala nedotaknjena, je pojasnil Sedej. V zadnjem tednu so tako lahko na novo rekonstruirali celotni informacijski sistem in poskrbeli tudi za dodatno zaščito.
Odkupnine za dešifriranje datotek tako niso plačali. "Nismo se spuščali na raven izsiljevalskih poskusov," je dejal Sedej in izpostavil, da ni zagotovila, da bi ob plačilu odškodnine nato lahko res znova dostopali do datotek zavoda.
Sicer je bil okužen tudi informacijski sistem LL Grosist, ki je bil zaradi tega zaprt en teden. "Če bo vse po sreči, bo v torek začel redne dobave v lekarno," je napovedal Sedej. Ni pa bil napaden sistem Hiše Ljubhospic, neprofitnega zavoda, ki ni vezan na materialno poslovanje in deluje na drugem informacijskem sistemu.
Več kot dva milijona škode
Podatka o celotni škodi v Lekarni Ljubljana za zdaj še nimajo, v času nerednega delovanja poslovalnic pa so po besedah Sedeja imeli več kot dva milijona evrov izpada. K temu bo treba prišteti še stroške dela, med drugim za dodatne ekipe, ki so od torka neprestano delale.
Nematerialna škoda pri uporabnikih pa je brezmejna, je dejal Sedej, ki se zaveda, da je bilo s tem tudi zamajano zaupanje strank. Dodal je, da so bili občani tudi s pomočjo medijev ažurno, tekoče in korektno obveščeni. Ko je sam preverjal stanje na terenu v enoti pri Polikliniki, ni zaznal negativnega odziva strank. "Ljudje so bili obveščeni in so razumeli. Mi pa smo poskrbeli, da so vsi dobili zdravila," je dejal direktor zavoda.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje