Nekaj primerov plakatov, s katerimi želijo v društvu Onkoman vse, ki v blatu opazijo kri, spodbuditi k hitremu ukrepanju. Foto: Onkoman
Nekaj primerov plakatov, s katerimi želijo v društvu Onkoman vse, ki v blatu opazijo kri, spodbuditi k hitremu ukrepanju. Foto: Onkoman

V Društvu Onkoman so v sodelovanju z različnimi partnerji nedavno zasnovali neobičajno oglaševalsko kampanjo, katere glavni namen je bil vzbuditi odziv javnosti, ki je, kot ugotavljajo, "že otopela ob gledanju politično korektnih oglasov, ki ozaveščajo o pomembnosti zdravja".

Na preprosto zasnovanih plakatih je tako izstopala z velikimi črkami zapisana beseda "SRANJE", ob njej pa manjši napis "Neprimerno?" in telefonska številka 080 54 25.

S tem želijo, kot so pojasnili v sporočilu za javnost, opozarjati na eno bolj zahrbtnih oblik raka, raka prebavil, ki je tudi eden najhujših – vsak prepozen odziv obolelega na simptome, ki se pojavijo v blatu, skoraj zagotovo pomeni izgubljeno bitko, opozarjajo. "Če je onkološka bolezen odkrita dovolj zgodaj, je tudi zdravljenje bolj uspešno," je povedal predsednik društva Onkoman Matej Pečovnik. Rak prebavil predstavlja drugi najpogostejši vzrok smrti na onkološkem področju.

Plakat je razburil tudi župana Radencev. Foto: Posnetek zaslona/Onkoman
Plakat je razburil tudi župana Radencev. Foto: Posnetek zaslona/Onkoman

Da bi ljudi spodbudili k pozornosti, pa tudi ukrepanju, so se odločili za izzivalno oglaševalsko akcijo, ki je bila zaradi majhnega proračuna omejena na le 50 plakatnih mest – a je kljub temu dosegla ogromno ljudi, predvsem zaradi odmevnosti, ki jo je doživela na družbenih omrežjih.

Nevede je k promociji akcije pripomogel tudi sam župan občine Radenci Roman Leljak, ki je na družbenem omrežju Facebook ob fonografiji plakata zapisal, da je zapis žaljiv in da bo o njem obvestil policijo. V društvu so mu potem pojasnili, da ni šlo za politično provokacijo, ampak za ozaveščanje, ki lahko marsikomu reši življenje. Leljak je pozneje na družbenem omrežju objavil tudi pojasnilo društva Onkoman.

Leljak je pozneje s svojimi sledilci delil tudi pojasnilo društva Onkoman. Foto: Onkoman
Leljak je pozneje s svojimi sledilci delil tudi pojasnilo društva Onkoman. Foto: Onkoman

"Rak prebavil je smrtno resna stvar. Zato smo svojo komunikacijo zasnovali tako, da bi v poplavi sporočil zagotovo vzbudila reakcijo. Veseli smo bili vseh reakcij, še posebej tistih na družbenih omrežjih, ki so se samodejno širila in tako dosegla kar najširši krog,“ je ob tem dejal kreativni direktor v AV studiu Robert Bohinec in dodal, da "drznost prinaša opaznost".

Snovalci akcije pri tem poudarjajo še, da je njihovo "sranje prineslo rezultate" – na brezplačno telefonsko številko so namreč prejeli ogromno odzivov, "kar pomeni, da je ogromno ljudi izvedelo, kako pomembna je hitra reakcija na neprimerno blato". Odzvali so se predvsem starejši po 60. letu starosti, ki so tudi med najbolj rizičnimi skupinami, zato v društvu upajo, da so s kampanjo prav mogoče komu izmed njih rešili življenje.