Vsi centri za usposabljanje, delo in varstvo (CUDV) v Sloveniji so trenutno odprti. V domačem varstvu so le tisti uporabniki, ki so vključeni v dnevne oblike dela in varstva, in tisti, ki so vključeni v dnevne oblike posebnega programa vzgoje in izobraževanja ter nekaj uporabnikov, ki so jih starši do preklica izrednih ukrepov vzeli v domačo oskrbo.
V CUDV Črna na Koroškem je ta trenutek doma 100 uporabnikov, v institucionalno varstvo pa so vključeni 203 uporabniki. Kot povsod drugod po državi tudi v CUDV Črna na Koroškem delo močno zaznamuje preprečevanje okužbe s koronavirusno boleznijo 19. Govorili smo z direktorico Daljo Pečovnik.
Na kakšen način ste uporabnike seznanili s koronavirusno boleznijo 19? Kakšen je bil njihov odziv?
Uporabnike sproti obveščamo o vseh potrebnih novostih in ukrepih, ki nam jih posredujejo s strani pristojnih institucij. Vse najpomembnejše informacije smo s pomočjo naših strokovnih delavk prevedli v lahko berljivo obliko in jim s tem zagotovili, da tudi te, sicer bolj specifične vsebine, zagotovo razumejo.
Kako skrbite, da se uporabniki in zaposleni ne okužijo s koronavirusno boleznijo 19? Kako je z zaščitnimi sredstvi in kadrovskimi razporeditvami?
Tukaj delamo v skladu z navodili Nacionalnega instituta za javno zdravje. Uporabnike smo poučili o poostreni higieni in razkuževanju rok, o higieni kašlja in o zmanjšanju socialnih stikov na minimum. Seveda pa smo tudi med zaposlenimi zelo pozorni na preprečevanje možnosti prenosa okužbe iz zunanjega okolja. Zaradi tega smo poskrbeli, da imajo zaposleni na razpolago zaenkrat še dovolj zaščitnih sredstev, ker pa je na trgu kritično pomanjkanje zaščitnih mask, jih naše šivilje tudi same šivajo. S tem bodo zaposleni lahko oskrbljeni z ustreznimi pralnimi maskami.
Imate pripravljen scenarij, če do okužbe v instituciji vendarle pride?
Poleg zaščitne opreme smo pripravili tudi nekaj izolacijskih sob in jih opremili do te mere, da lahko nekaj obolelih brez večjih zdravstvenih zapletov naši zdravstveni delavci tudi sami oskrbijo.
Do česa so uporabniki v tem času prikrajšani in kako zagotavljate ustrezno kakovost življenja? Kaj uporabniki najbolj pogrešajo?
Uporabniki so prikrajšani do stikov z domom in do socialnih stikov v okolju, saj je omejeno tudi gibanje na prostem. Ker se lahko družijo v zelo majhnih skupinah (1-2), jim zagotavljamo znotraj centra aktivnosti v tej smeri. Prav tako se lahko v istem obsegu gibljejo tudi pred stavbo. Sicer so oskrbljeni s potrebnimi dobrinami in trudimo se, da jim z dobro prehrano in ustvarjanjem pozitivne klime v hiši zagotavljamo dobro počutje. Če želijo, stike z domačimi ohranjamo preko telefona.
Mislite, da bi lahko takšna epidemija spremenila načine institucionalnega delovanja v prihodnje in ali že imate v mislih kakšne ukrepe za čas po koronavirusni epidemiji?
Menim, da je trenutno stanje zelo negotovo. Če ubežimo najhujšim posledicam, ki bi jih virus lahko prinesel v naš center, nam bo tudi v prihodnje lepo in bomo lahko veseli nadaljevali s številnimi aktivnostmi in projekti, ki imamo predvidene za prihodnjih nekaj let. Če pa nas doleti kaj hujšega, česar se zelo bojimo, pa bodo naši cilji za prihodnost popolnoma drugačni. Sedaj lahko z zagotovostjo rečem le to, da imamo ta trenutek vsi skupaj en sam cilj: ohraniti sedanje stanje tudi v prihodnje.