Zveza NVO za avtizem pripravlja izobraževanje asistentov za otroke z avtizmom v povezavi z razpisom Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za zaposlovanje 200 asistentov v vrtcih in šolah. Izobraževanje, ki bo septembra in oktobra potekalo v manjših skupinah s predavanji in delavnicami, bo obsegalo 32 ur, po zaključenih predavanjih in delavnicah pa bodo sledila še šestmesečna supervizijska srečanja na daljavo.
Kot je pojasnila ena od izvajalk seminarja in predsednica Zveze NVO za avtizem Slovenije Sabina Korošec Zavšek, se na zvezi že dlje časa prizadevajo, da bi otroci z avtizmom, ki potrebujejo spremljevalca zaradi težav s komunikacijo in slabših prilagoditvenih spretnosti, imeli pravico do stalnega spremljevalca, oziroma asistenta v vseh vzgojno izobraževalnih programih. Pomagal bi jim v vrtcu oziroma v šoli pri aktivnem družbenem vključevanju, s čimer bi jim bila v večji meri zagotovljena inkluzija. “Veseli smo, da bo v tem šolskem letu 200 otrok z avtizmom pridobilo asistenta. Otroci s SAM (spektrom avtističnih motenj, op.p.) so v svojem prilagajanju in v komunikaciji drugačni od vrstnikov, zato potrebujejo strokovni delavci in asistenti specifična znanja za uporabo posebnih strategij dela z njimi. Člani Zveze NVO za avtizem Slovenije smo zato pripravili program izobraževanja za asistente, ki bodo s pridobljenimi znanji uspešneje premagovali vsakodnevne izzive pri svojem delu z otrokom z avtizmom,” je dodala Sabina Korošec Zavšek. Izobraževanje bo potekalo v štirih sklopih po osem pedagoških ur. Prijavnico za izobraževanje lahko kandidati pošljejo na e-naslov: zveza.avtizem@gmail.com najkasneje do 15. septembra 2017.
Kdo so izvajalke izobraževanja
Dr. Marta Macedoni-Lukšič je specialistka pediatrije in doktorica znanosti. Do konca februarja 2013 je bila zaposlena na Pediatrični kliniki v Ljubljani kot vodja ambulante za avtizem, od takrat pa je zaposlena na Inštitutu za avtizem in sorodne motnje kot zdravnica specialistka in direktorica. Z otroki in mladostniki z nevrološkimi in razvojnimi motnjami dela od leta 1995, zadnjih 12 let pa se posveča predvsem tistim, ki imajo spektroavtističe motnje. V letih 2004 in 2005 je bila Fulbrightova
štipendistka na Univerzi Kalifornija, Davis, Inštitutu MIND, v Sacramentu v ZDA, kjer se je dodatno izobraževala in opravila tudi raziskovalno delo na področju avtizma. Po vrnitvi v Slovenijo je začela na Pediatrični kliniki uvajati zdravstveno obravnavo za te otroke ter ustanovila neprofitni Zavod Inštitut za avtizem in sorodne motnje. V letih 2006-2008 je vodila delovno skupino za pripravo nacionalnih smernic za otroke z avtizmom pri Ministrstvu za zdravje. Od leta 2012 je nacionalna koordinatorka pri South- East European Autism Network (SEAN). V letih 2015-2016 je vodila projekt Več zdravja za otroke in mladostnike z avtizmom- ZORA, ki je bil sofinanciran s strani Norveškega finančnega mehanizma. Od leta 2014 je docentka za predmet Pediatrija na Medicinski fakulteti v Mariboru, predava pa tudi na Pedagoški fakulteti v Mariboru.
Sabina Korošec Zavšek je profesorica defektologije in že 26 let dela z otroki s posebnimi potrebami v vseh vzgojno izobraževalnih programih: je učiteljica v posebnem programu, učiteljica v izobraževalnem programu z nižjim izobrazbenim standardom, ravnateljica šole s prilagojenim programom, izvajalka dodatne strokovne pomoči otrokom s posebnimi potrebami v vrtcu in v osnovni šoli. Že deset let posveča svoje strokovno delo otrokom z avtizmom in otrokom s težavami v vedenju. Več kot osem let je bila članica Komisije za usmerjenje in predsednica senata na Komisiji za usmerjenje. Izobražuje se doma in v tujini. Opravila je osnovna izobraževanja iz metod ABA, Senzorna integracija in Brain Gym, iz uporabe te metode pri otroku z avtizmom je tudi diplomirala. Opravila je izobraževanja za uporabo metode nadomestne komunikacije PECS 1 in 2, ter izobraževanje za uporabo MNRI Integracija dinamičnih in posturalnih refleksov. V Zagrebu, Beogradu in v Washingtonu se je izobraževala za terapevtko Floortime in junija 2012 pridobila licenco za terapevtko 2. stopnje, marca 2017 pa še licenco Floortime terapevtke 3.stopnje. Na Norveškem, Švedskem in na Islandiji je preučevala oblike pomoči otrokom in odraslim z avtizmom v vseh starostnih obdobjih kot tudi njihovim družinam. Je ustanoviteljica in direktorica Centra za pomoč otrokom in staršem v Žalcu, kjer dnevno izvaja individualne terapije za otroke in starše otrok z avtizmom in s težavami v vedenju. Že osmo leto organizira in vodi delavnice za učenje socialnih veščin za otroke z avtizmom in s težavami z vedenjem. Že več let predava strokovnim delavcem vrtcev in osnovnih šol ter staršem otrok s posebnimi potrebami. Prav tako je v projektu ZORA na fakulteti Alma Mater Europaea predavala strokovnim delavcem in staršem. Za strokovne delavce vrtcev in šol ter starše je trikrat organizirala Floortime konferenco, kjer sta predavala direktorja Floortime Centra iz Washingtona, Tim Bleecker in Jake Greenspan. Kot so-ustanoviteljica Zveze NVO za avtizem Slovenije in v zadnjih mesecih tudi kot njena predsednica si prizadeva za boljši položaj otrok in odraslih z avtizmom ter njihovih družin v družbi.
Janja Kranjc, magistrica znanosti in univerzitetna diplomirana psihologinja, deluje na področju dela z osebami s spektroavtistično motnjo od leta 2005. V teh letih se je ves čas izobraževala, tako v Sloveniji kot v tujini. Kot strokovna sodelavka Centra za avtizem je v letih od 2005 do 2012 izvajala diagnostično oceno in programe za otroke, mladostnike in odrasle osebe s SAM. Izvajala je tudi izobraževanja za starše, strokovne delavce v vzgoji in izobraževanju, zdravstvu in socialnem varstvu ter potencialne delodajalce oseb s SAM. Deluje kot predsednica Društva za spodbujanje socialne vključenosti Tudi jaz, ki v okviru svojih dejavnosti izvaja podporne storitve za otroke in mladostnike s SAM in njihove družine na območju Posavja in Dolenjske. Društvo Tudi jaz je eden izmed aktivnih članov Vseslovenske zveze nevladnih organizacij za avtizem Slovenije, znotraj katere Janja Kranjc deluje kot predsednica strokovnega sveta. Pod okriljem Zveze je izvajala tudi usposabljanje asistentov za odrasle osebe s SAM. Zaposlena je kot šolska svetovalka, kjer v okviru svojega dela med drugim nudi učencem s SAM dodatno strokovno pomoč in nudi strokovno podporo učiteljem in staršem. Je tudi predsednica komisije za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami v okviru Zavoda za šolstvo, enota Novo mesto.
Barbara Žnidarko je profesorica specialne in rehabilitacijske pedagogike in na področju avtizma deluje 8 let. Prve izkušnje je dobila že v času študija in sicer kot prostovoljka na različnih taborih in delavnicah za otroke s SAM. V okviru svojega dela je kasneje izvajala individualne obravnave in pedagoško testiranje predšolskih otrok z avtizmom, izkušnje pa ima tudi na področju dela z njihovimi starši na domu. Specifična znanja s področja SAM je pridobivala na različnih usposabljanjih doma in v tujini. Med drugih ima znanja na področjih uporabe različnih pristopov, kot npr. TEACCH – filozofija strukturiranega poučevanja, PECS – nadomestna komunikacija s pomočjo izmenjave sličic, Floortime - intervencijski pristop za spodbujanje interakcije, komunikacije in ustreznega vedenja, Senzorne integracije, Brain Gym, itd. V okviru projekta Zveze NVO za avtizem Slovenije je vodila delavnice za spremljevalce otrok s SAM. Predava različnim strokovnim delavcem vrtcev in osnovnih šol z namenom izboljšati prepoznavanje značilnosti otrok s SAM ter učenja strategij dela, ki so za otroke s SAM zelo specifične. Zaposlena je na osnovni šoli dr. Ljudevita Pivka na Ptuju. Kot mobilna specialna pedagoginja otrokom s težavami na učnem, vedenjskem in socialnem področju nudi dodatno strokovno pomoč.
Ana Bezenšek je profesorica specialne in rehabilitacijske pedagogike. V preteklosti je bila zaposlena v ambulanti za avtizem v Univerzitetnem kliničnem centru, trenutno pa dela na Inštitutu za avtizem in sorodne razvojne motnje, kjer deluje na področju diagnostike in terapevtskih obravnav otrok s SAM, dela s starši in izobražuje zunanje strokovne delavce. V sklopu Inštituta za avtizem in sorodne motnje je aktivna na področju proučevanja avtizma, prav tako je sodelovala pri več projektih doma in v tujini. V preteklosti je organizirala in vodila nacionalne programe doživljajskih taborov za odrasle osebe z motnjami v duševnem razvoju v okviru Zveze Sožitje, prav tako je opravila izobraževanja in delo tutorja na področju ABA (Applied Behavioral Analysis) terapije. Gostovala je v tujih institucijah, kjer je pridobila dodatno znanje s področja avtizma, znanje pa vzdržuje z več letno supervizijo. Pridobila je dodatna znanja s strokovnega področja ABA terapije, ima licenco za uvajanje podporne nadomestne komunikacije PECS I., PECS II., licenco za izvajanje Early Bird - edukativno podporne skupine staršev otrok z MAS, udeležila se je seminarja s področja Strukturiranega poučevanja oseb z MAS po modelu TEACCH ter seminarja s področja razvojnega pristopa DIR/Floortime. Sodelovala je kot članica komisije za podiplomsko izobraževanje strokovnjakov Alma Mater Europea (projekt ZORA, Inštitut za avtizem in sorodne motnje) ter pri usposabljanju spremljevalcev in osebnih asistentov otrok in odraslih oseb s spektroavtistično motnjo pod okriljem Zveze. Je doktorska študentka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani, kjer proučuje področje izobraževanja specialnih in rehabilitacijskih pedagogov o vedenjskem pristopu za delo z otroki z motnjami avtističnega spektra. Na Pedagoški fakulteti je kot zunanja sodelavka - asistentka za področje SRP. Je predsednica in ustanoviteljica društva za ABA terapijo za pomoč osebam z motnjami avtističnega spektra. Aktivno sodeluje na mednarodnih znanstvenih konferencah in simpozijih. Ima izjemno željo in strast do raziskovanja in ustvarjanja na področju avtizma.
Tina Rehberger je univerzitetna diplomirana psihologinja in študentka doktorskega študija na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani, smer Razvojnopsihološke študije. Zaposlena je na Inštitutu za avtizem in sorodne motnje, kjer sodeluje v diagnostičnem procesu otrok z avtizmom ter izvaja individualne in skupinske terapevtske obravnave. Junija 2017 je pridobila uradno licenco 2. stopnje za izvajanje terapij po svetovno priznanem razvojnem modelu The Greenspan Floortime Approach. Obenem je pridobila dodatna znanja s področja senzorne integracije, ki jih prav tako vnaša v vsakodnevno delo z otroki z avtizmom. V okviru Inštituta za avtizem in sorodne motnje se zavzema za kakovostno celostno skrb za otroke z avtizmom in njihove družine.
V. P.