Moški s kratkimi lasmi, vidimo ga v hrbet, sedi pred televizorjem in gleda v zabrisano sliko na zaslonu. Foto: Pixabay
Moški s kratkimi lasmi, vidimo ga v hrbet, sedi pred televizorjem in gleda v zabrisano sliko na zaslonu. Foto: Pixabay

Kaj mora biti v medijskih vsebinah prilagojeno invalidnim osebam? Kako morajo svojo ponudbo prilagoditi operaterji? Kaj mora biti zanje zagotovljeno v železniškem prometu? Kam se lahko obrnejo za pomoč in kaj storijo, če te pravice niso zagotovljene? Odgovori na ta vprašanja so na voljo na novi vstopni točki na spletni strani AKOS.

Enakovredno vključevanje

Invalidne osebe morajo imeti možnosti za enakovredno vključevanje v življenjsko okolje in enakovreden dostop do informacij. Zato so na področju medijskih storitev ukrepi namenjeni zlasti osebam z okvaro vida ali sluha, da lahko spremljajo avdiovizualne medijske storitve na njim prilagojen način. Po zadnji spremembi Zakona o avdiovizualnih medijskih storitvah je agencija zadolžena za vzpostavitev spletne točke za prijavo pritožb glede dostopnosti avdiovizualnih medijskih storitev. Tako lahko invalidne osebe v primeru neizpolnjevanja obveznosti izdajateljev programov vložijo pritožbo na agencijo.

Hkrati pa agencija na pregleden način objavlja tudi pravice invalidov na drugih področjih, ki so v pristojnosti agencije. V železniškem prometu morajo prevozniki invalidnim osebam in osebam z omejeno mobilnostjo zagotoviti dostop do postaj, ploščadi, voznih sredstev in drugih prostorov.

Prav tako morajo operaterji elektronskih komunikacij invalidnim osebam med drugim zagotavljati možnost klica v sili, z uporabo znakovnih jezikov in drugih oblik negovorjenih jezikov ali vsaj s prenosom besedila prek mobilnega telefona.

Tabla z napisom AKOS na vhodnih steklenih vratih. Foto: BoBo
Tabla z napisom AKOS na vhodnih steklenih vratih. Foto: BoBo

Več informacij o vsem tem, pa tudi, na koga se invalidne osebe lahko obrnejo v primeru kršitev pravic in na kakšen način, lahko najdete na povezavi: Vstopna točka za invalide.