Opis fotografije: Na fotografiji sta modela, ki so ju s fotošopim spremenili v invalida. Foto: Instagram
Opis fotografije: Na fotografiji sta modela, ki so ju s fotošopim spremenili v invalida. Foto: Instagram

Med 7. in 18. septembrom bodo olimpijska prizorišča v Riu napolniliparaolimpijci. V preteklosti je bilo športnikom invalidom v medijih odmerjenega veliko manj prostora kot drugim, zato so se nekatere medijske hiše odločile za posebne promocijske kampanje, s katerimi bi javnost dodatno opozorili na paraolimpijske igre v Riu.

Vogue Brazil je izbral precej nekonvencionalen način ozaveščanja javnosti o športu invalidov in sprožil val kritik. V zadnji reklamni kampanji je s programom za obdelavo fotografij spremenil telo fotomodelov ter Cleo Pires odvzel roko, Paulu Vilheni pa nogo. Oba sta sicer znana modela in tudi ambasadorja brazilskega paraolimpijskega komiteja, v kampanji pa prikazujeta brazilska športnika invalida: igralko namiznega tenisa brez roke Bruno Alexandre in igralca odbojke sede Renata Leiteja, ki nima noge. Kampanja poteka pod geslom Vsi smo paraolimpijci (#SomosTodosParalímpicos), njen namen pa je plemenit, pojasnjujejo avtorji. Vendar so se kmalu po predstavitvi fotografij na Instagramu pojavile prve kritike. Najpogostejši očitek avtorjem kampanje je, da na fotografijah niso paraolimpijci. Še več, kritiki pravijo, da invalidnosti v medijih ne bi smeli predstavljati na tak način.

Prepoznavnost paraolimpijskega gibanja

Bruna Alexandre odločitev revije Vogue Brazil, da uporabi fotomodele neinvalide, sicer upravičuje z dejstvom, da ima kampanja pozitivne cilje. Kot je povedala, je bil ves čas fotografiranja zraven: »Ponosna sem, da sem lahko sodelovala pri tem projektu in da sem del njega. Cleo in Paulo sta s svojo navzočnostjo pomembno pripomogla k večji uspešnosti kampanje, katere cilj je povečati prepoznavnost paraolimpijskega gibanja in še zlasti paraolimpijskih iger.« Raziskava fundacije Ruderman je pokazala, da mediji namenjajo invalidom premalo prostora in pozornosti. Ugotavljajo tudi, da čeprav je vsak peti ameriški državljan invalid, zgolj pet odstotkov televizijskih osebnosti govori o njihovi skupnosti. x

V. P.