Invalidski voziček na motorni pogon na cestišču ob obali. Foto: arhiv MMC
Invalidski voziček na motorni pogon na cestišču ob obali. Foto: arhiv MMC

Invalidski vozički na motorni pogon so po zakonu o pravilih cestnega prometa uvrščeni v kategorijo lahkih motornih vozil, pojasnjuje državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Aleš Mihelič. "To pa pomeni, da vsa ta lahka motorna vozila, ki ne presegajo hitrosti 25 kilometrov na uro in niso širša od 80 centimetrov, lahko vozijo po kolesarskem pasu, kolesarski stezi, kolesarski poti ali pa ob desnem robu smernega vozišča v naselju, ko kolesarskih poti ni."

Za voznike invalidskih vozičkov na motorni pogon velja dodatna izjema, in sicer, da je uporaba invalidskih vozičkov dovoljena tudi na vozišču ceste v naselju, namenjene prometu motornih vozil, kjer je največja dovoljena hitrost vožnje omejena do 70 kilometrov na uro, ali ceste zunaj naselja.

"Zunaj naselja, kjer recimo lahkim motornim vozilom ne dopuščamo vožnje ob desnem robu smernega vozišča, ko je hitrost zunaj naselja omejena na 90 kilometrov na uro, se tovrstna vozila ne smejo voziti. Izjema pa je seveda za električne vozičke, čeprav ne dosegajo tako velike hitrosti, ampak invalid nima vedno možnosti izbire, kako bi se prepeljal."

"Vsi tisti, ki se gibljejo počasneje, lahko uporabljajo tudi vse površine za pešce," je dodal Mihelič.

Po zakonu za voznika invalidskega vozička na motorni pogon uporaba ustrezno pripete zaščitne kolesarske čelade med vožnjo do dopolnjenega 18. leta starosti ni obvezna.