Gibalno ovirana oseba na invalidnskem vozičku, ki ji pomočnik pomaga po klančini v vozilo. Foto: BoBo
Gibalno ovirana oseba na invalidnskem vozičku, ki ji pomočnik pomaga po klančini v vozilo. Foto: BoBo

S to storitvijo si prizadevajo povečati dostopnost javnega potniškega prometa za gibalno
ovirane osebe. Klicni center bo deloval na območju Ljubljane in Maribora.

Prevoz na klic bo omogočal prevoz oseb od začetne do končne točke potovanja, pri čemer morata biti obe točki znotraj območja Ljubljane in Maribora. Za tiste, ki bodo potovali izven tega območja, bodo omogočili prevoz do najbližje postaje javnega potniškega prometa. Končna točka pa od začetne ne bo smela biti oddaljena več kot 50 kilometrov, so v sporočilu za javnost zapisali v Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP).

Kako bo prevoz na klic deloval

Prevoz bo treba naročiti vsaj 24 ur prej v klicnem centru na telefonski številki 051 266 377 ali po elektronski pošti na naslov prevozinaklic@dujpp.si. Naročanje bo mogoče vsak delovni dan med 8. in 16. uro, prevozi pa se bodo izvajali od ponedeljka do petka med 7. in 22. uro.

Prevoz na klic bo namenjen predvsem gibalno oviranim osebam, ki uporabljajo različne tehnične pripomočke za gibanje. S tem jim bo olajšano urejanje zdravstvenih zadev, urejanje pravnih postopkov in drugih nujnih opravil.

V DUJPP so v sporočilu dodali, da je mobilnost pomemben vidik življenja, še zlasti za osebe, za katere je gibalna aktivnost ovirana. Želijo si povečati dostopnost postaj, postajališč in okolice, prilagoditev prevoznih sredstev in izobraževanje kadrov za ustrezno podporo mobilnosti.

Razširitev storitve na območje celotne države bo odvisna od uspešnosti rezultatov izvajanja.
Pilotno testiranje izvedbe prevoza na klic Invalidi v javnem potniškem prevozu 2024 je nadaljevanje projekta Prostorska podatkovna podpora upravljanju javnega potniškega prometa - Invalidi v javnem potniškem prometu. Izvajalo ga je ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, so še pojasnili v DUJPP.