Otroci z diagnozo Aspergerjev sindrom so na poletnem taboru na Fakulteti za elektrotehniko izdelovali posebno napravo, ki zazna temperaturo, vlago in svetlobo ter sprogramirali tudi spletno stran. Poletni tabor, prilagojen in namenjen otrokom z diagnozo Aspergerjev sindrom, je letos na fakulteti potekal že drugič, na njem pa je sodelovalo deset otrok.
Fakulteta za elektrotehniko Univerze v Ljubljaniv sodelovanju zZvezo za tehnično kulturo Slovenijevsako leto organizira poletne delavnice, na katerih otrokom približajo svet elektrotehnike, drugo leto zapored pa je v juniju potekal prav posebenpoletni tabor, namenjen in prilagojen učencem z Aspergerjevim sindromom. Odziv staršev in otrok na lanski tabor je bil izjemno dober, velik interes pa se je pokazal tudi letos, tako da so mesta zapolnili zelo hitro. Kar kaže na to, da podobnih stvari v družbi zelo primanjkuje. Na poletnem taboru, ki je potekal na ljubljanski Fakulteti za elektrotehniko med 26. in 29. junijem, so učenci pogledali v svet elektronike in spoznali vse od senzorjev, drugih elektronskih elementov pa do mikroprocesorjev. Novost letošnjega programa tabora sta bili tudi ekskurziji v dve podjetji – Arnes in Cosylab.
Avtiste uspešno vključujejo v delovne procese
Microsoft ZDA je že pred tremi leti začel v svoje delovne procese vključevati avtiste. Ugotovili so, da se najbolje znajdejo ravno v inženirskih poklicih – kot inženirji programske opreme, strojne opreme, podatkovni analitiki in znanstveniki, laboratorijski inženirji, gradbeni inženirji. V Sloveniji otroci z diagnozo Aspergerjev sindrom še niso dobili ustrezne podpore šolskega sistema, ki bi jim omogočila izobraževanje na drugačnem nivoju od ostalih oseb s posebnimi potrebami. Zato tudi starši otrok, ki so delavnico obiskovali že lani, vidijo tabor kot odlično priložnost, da se lahko otroci poglobijo v področje, ki jih zanima, pokažejo svoje znanje, se hkrati naučijo nekaj novega in morda najdejo celo svoj bodoči poklic.
Boljuspešni in bolj motivirani
Dr. Marko Jankovec s Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani, ki je tudi letos vodil delavnico za otroke z avtizmomopaža, da so ti otroci pogosto bolj navdušeni nad tehniko in tudi bolj motivirani. Na določeno nalogo so lahko osredotočeni dlje časa, zato se v primerjavi z otroki brez motnje tudi bolje izkažejo. Na letošnjem taboru so se učenci lotili načrtovanja, izdelave in programiranja preproste elektronske naprave, ki bo s senzorji zajemala okoljske parametre sobe, kot so temperatura, vlaga in osvetlitev, obdelala rezultate in jih pošiljala na svetovni splet. V ta namen so sprogramirali tudi sodobno spletno stran, ki prikazuje podatke in so tako ves čas na dosegu roke. Preizkusili so tudi vezje in izmerili njegove lastnosti.
Tabor je bil pozitivna izkušnjatudi s socialnega vidika
Na koncu so udeleženci domov odnesli svojo prvo na splet povezano elektronsko napravo s solarnim USB polnilcem. Poleg strokovne plati pa je bil tabor pozitivna izkušnja tudi s socialnega vidika, saj so na njem otroci dobili vso podporo in razumevanje, ki jim zagotavljata osnovni občutek varnosti, saj se tako počutijo sprejete. Ravno takšno okolje pa je pogoj, da so lahko otroci z diagnozo Aspergerjev sindrom uspešni. Tabora se je udeležilo 10 učencev, sodelovali so štirje mentorji, pri delu pa so jim pomagali tudi študenti in strokovnjaki s področja specialne pedagogike.
V.P.