Na fotografiji so Neisha, Aljoša Bagola in Sara Savnik. Foto: Primož Zanoškar
Na fotografiji so Neisha, Aljoša Bagola in Sara Savnik. Foto: Primož Zanoškar

Pika na i kampanje Zvoke v roke, ki ozavešča o pomembnosti znakovnega jezika, je Neishina nova skladba Visoko nad oblaki. Kampanja je nastala v sodelovanju Zveze društev gluhih in naglušnih Slovenije in agencije Pristop. Komunikacijski partner v kampanji je bil Val 202, v spotu pa poleg Neishe in tolmačke znakovnega jezika Natalije Rot nastopa tudi miss universe Slovenije 2013 Sara Savnik, ki je pred leti zaradi poka nemarno vržene petarde oglušela na eno uho in si zdaj pri komuniciranju pomaga s slušnim aparatom. O projektu smo se pogovarjali s kreativnim direktorjem Pristopa Aljošo Bagola, ki je tudi eden izmed avtorjev kampanje.

Neishina pesem ima prav posebno zgodbo in namen. Nam lahko poveste kaj več o tem?

Visoko nad oblaki je Neishino avtorsko delo, ki pa so ganavdihnili naša kampanja in najljubši zvoki številnih ljudi.Skupajz Valom 202, ki je sodeloval kot komunikacijski partner, smo v prvi fazi kampanje izbirali najljubše zvoke njihovih poslušalcev, in šele ko smo prišli do zmagovalnih treh – šumenja morja, žvrgolenja ptic in otroškega smeha –, smo razkrili naš namen. Na tisoče ljudi v Sloveniji nima možnosti slišati teh zvokov, zato naj bodonavdihza Neishino skladbo, ki govori o pomembnosti znakovnega jezika in o izzivih gluhih in naglušnih v dandanašnjem komunikacijsko napornem svetu. Mislim, da je Neishi uspelo ustvariti vrhunsko skladbo, ki bo sporočilo prenesla med najširše množice.

V videospotu poleg Neishe, ki je avtorica in izvajalka skladbe, sodelujeta še Natalija Rot kot njena tolmačka in lanska miss universe Sara Savnik, ki je pred devetimi leti oglušela zaradi poka petarde. Kako so se dekleta odzvala, ko ste jih povabili k sodelovanju?

Že pri zasnovi kampanje je bilo jasno, da bo osrednja vloga v videospotu namenjena znakovni govorici. Natalija Rot je bila kot tolmačka navzoča pri naši predstavitvi kreativnih rešitev predstavnikom ZDGNS in takoj se mi je zdela izvrstna tudi za videospot. Kajti v njem smo znakovni jezik želeli prikazati drugače, kot smo ga vajeni – torej kot tolmačenja v okvirčku v spodnjem robu televizijskega zaslona –, saj je ta jezik izredno dinamičen, organski in vznemirljiv. Vsak njegov znak je koreografski in neverjetno fotogeničen, zato je refren v spotu videti, kot da ima sestavljeno kakšno načrtno koreografijo »macarene« (smeh). Ko sem raziskoval temo, sem naletel še na zgodbo Sare Savnik, lanske slovenske miss universe, ki je zaradi poka nemarno vržene petarde oglušela, in zdelo se mi je, da bi morala biti zaradi svojega poguma, pozitivnosti in optimizma pri spoprijemanju s svojo gluhotonavzoča pri projektu. Odzvala se je z veseljem. Tako kot nekateri novinarji, ki so po naključju pristali v spotu (smeh). Ob tako družbenoodgovornem, koristnem in iskrenem projektu ni bilo težav z medijsko publiciteto in zaradi obiska številnih novinarskih ekip smo morali snemanje za dve uri prekiniti. Za uravnoteženje sem pa zato nekatere prepričal, da v zameno stopijo pred našo kamero in izkažejo svojo podporo znakovnemu jeziku.

Zagotovo je ta projekt tudi za vas zanimiv izziv. Se boste še lotili česa takega?

V naši agenciji vsako leto naredimo vsaj štiri do pet dobrodelnih projektov, ki jih želimo seveda obravnavati nadvse kreativno in enakovredno našim komercialnim projektom. Zato so, kot pravite, vedno prvovrsten kreativni izziv. Vsak družbenokoristen projekt pa s sabo prinaša kup izjemnih posameznikov, veliko pozitivne energije in dobre kemije. Tako – seveda poleg norosti v urniku in klicanju za te in one usluge (smeh) – nastanejo izdelki, ki imajo širšo korist in dolgoročno vrednost. Zdi se mi, da je projekt Zvoke v roke zagotovo eden izmed takšnih.x

[video]

[/video]

Vesna Pfeiffer