Strokovno srečanje, ki je potekalo med 9. in 16. uro v 4. nadstropju zgradbe Vrtnica in pred njo, je združilo predstavnike invalidskih organizacij, strokovne delavce na upravnih enotah, zdravstvene delavce ter druge zainteresirane deležnike.
Prim. mag. Rajmond Šavrin, dr. med., vodja Oddelka za rehabilitacijo pacientov z okvaro hrbtenjače, poudaril pomembnost prilagoditev vozil za varno in zanesljivo vožnjo oseb s telesnimi okvarami. "Naša Ambulanta za predelave vozil opravi ustrezen pregled pacienta, izdela načrt prilagoditve vozil in po opravljenih prilagoditvah potrdi njihovo ustreznost pred pridobitvijo homologacijskih potrdil," je pojasnil Šavrin.
Srečanje je ponudilo vrsto poglobljenih predavanj, ki so jih vodili strokovnjaki iz URI Soča. Prim. mag. Rajmond Šavrin je predstavil pogoje in postopek pridobivanja pravice do predelave vozil, David Brecelj in Marjan Loboda sta prikazala različne vrste prilagoditev, delovni terapevtki Petra Grabner in Katja Galič Brancelj pa sta delili konkretne primere iz prakse. Za konec prvega dela je prim. mag. Šavrin osvetlil še izzive, s katerimi se srečujejo uporabniki in strokovnjaki.
Najpogostejši zapleti in izzivi
Šavrin je izpostavil tudi nekatere najpogostejše zaplete pri uveljavljanju pravice do prilagoditve vozil: "Največja napaka, ki se lahko zgodi, je, da oseba kupi napačno vozilo brez predhodnega posvetovanja o možnostih prilagoditve. Pogosto se zgodi, da ljudje kupijo novo ali rabljeno vozilo, ki ga nato ni mogoče ustrezno predelati glede na njihove potrebe."
Predstavitve prilagoditev avtomobilov
Dogodek je vključil tudi praktične predstavitve prilagoditev vozil, ki so jih izvedli različni izvajalci, kot so AMZS, Sortimosi, AMK Servis, RTS Medical in Primotehna. Obiskovalci so si lahko ogledali različne prilagoditve, vključno z vozili z BDF ročico za upravljanje zavore in plina, kombi vozili z opremo za prevoz oseb na vozičku, predelanimi podi za fiksiranje invalidskih vozičkov, ročnimi upravljanji zavore in plina ter številnimi drugimi rešitvami.
Povezovanje različnih sektorjev
Strokovno srečanje je bilo namenjeno tudi povezovanju različnih sektorjev, ki sodelujejo pri prilagoditvah vozil. Šavrin je poudaril pomembnost sodelovanja med različnimi ministrstvi in organizacijami: "Ta sistem deluje z roko v roki. Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve je plačnik tega sistema, vendar sodelujemo tudi z zdravstvenim sistemom, saj je osnova za odobritev prilagoditev zdravstveno stanje osebe, ki mora biti ustrezno verificirano."
Prihodnost prilagoditev vozil
Šavrin je izpostavil tudi potrebo po posodobitvi pravilnikov in vključitvi novih tehnologij, ki bi še bolj olajšale vožnjo invalidom: "Pojavljajo se zahteve po novih prilagoditvah, ki bi bistveno olajšale vožnjo invalidom. Takšni so danes že razni asistenčni sistemi, ki so zdaj del serijske opreme v novih avtomobilih."