Opis fotografije: Na fotogarfiji je roka, ki drži računalniški kabel. V ozadju je notranjost računalnika.Foto: rtvslo.si
Opis fotografije: Na fotogarfiji je roka, ki drži računalniški kabel. V ozadju je notranjost računalnika.Foto: rtvslo.si

Na Osnovni šoli Jela Janežiča v Škofji Loki bo 12. marca potekalo 15. državno računalniško tekmovanje Z računalniki skozi okna, ki je namenjeno programu nižjega izobrazbenega standarda. Učenci šol s prilagojenim programom se bodo med seboj pomerili v znanju in veščinah s področja digitalne fotografije, v pripravi predstavitve s programom Microsoft PowerPoint in v urejanju besedila s programom Microsoft Word.

Digitalna revolucija je v naše življenje vnesla številne spremembe, in četudi je nova tehnologija nastala predvsem zaradi človekove potrebe, da bi laže opravljal nekatera dela, predvsem pa da bi se izognil napakam, je računalnik za večino med nami postal nepogrešljiv pripomoček. Dejstvo je, da se otroci že v vrtcu srečajo z računalnikom in tudi z internetom. In čeprav nekateri še vedno menijo, da otrok s posebnimi potrebami računalništvo ne zanima, to ne drži, kar dokazuje tudi tekmovanje Z računalniki skozi okna, ki ga organizirajo že vrsto let. »Letos bomo na Osnovni šoliJela Janežiča v Škofji Loki tekmovanje organizirali že petnajsto leto zapored.Ko smo začeli tekmovanja, smo si rekli,da tekmujemo v oknih in si širimo obzorje, in tako je nastalo ime Z računalniki skozi okna,« nam je povedala Mija Kordež z Zveze za tehnično kulturo Slovenije, ki organizira tekmovanje. Kot nam je še pojasnila,lahko z vsake šole na tekmovanju sodelujeta dva učenca, v vsaki kategoriji eden. Število šol, ki imajo program nižjega izobrazbenega standarda, je v Sloveniji okoli 30, število sodelujočih na tekmovanjih pa se giblje med 30 in 40.

Zanimanje za računalništvo med otroki s posebnimi potrebami narašča

»Otroke zanima predvsem iskanje informacij na spletu. Na šolah, ki redno sodelujejo na teh tekmovanjih, pa v program računalniškega opismenjevanjavključujejo vse, ki to zmorejo,« je pojasnila Kordeževa in dodala, da pri računalniških nalogah preverjajo pravilen prepis, oblikovanje po navodilih, oblikovanje tabele, vstavljanje slike, izdelavo plakata ter vabila. Prepričanje, da otroci s posebnimi potrebami ne potrebujejo računalniškega znanja oziroma mu niso kos, je zmotno. »To, da ti otroci ne potrebujejo računalniškega znanja, seveda ne drži. Vsako znanje, ki ga pridobimo, je koristno, še posebno če je uporabno. Ne nazadnje pa dodatna znanja otrokom s posebnimi potrebami dvigajo samopodobo.« Računalniško znanje bodo seveda lahko s pridom uporabili tudi v praksi, saj bodo veliko bolj samostojni pri iskanju informacij in pisanju nalog, pozneje pa tudi pri sporazumevanju po družbenih omrežjih, je še dodala naša sogovornica.x

Vesna Pfeiffer