Skupina staršev slepih in slabovidnih otrok in mladostnikov za samopomoč je ob začetku novega šolskega leta in mednarodnem dnevu bele palice, ki se vsako leto praznuje 15. oktobra, na ministrico za izobraževanje, znanost in šport, dr. Majo Makovec Brenčič, ter na varuhinjo človekovih pravic, gospo Vlasto Nussdorfer, naslovila pismo z naslovom Zapostavljene pravice slepih in slabovidnih otrok v procesu izobraževanja.
V svojem dopisu se starši slepih in slabovidnih otrok ter otrok s kombiniranimi motnjami na pristojne obračajo s prošnjo, da bi se njihovim otrokom v procesu vzgoje in izobraževanja zagotovile enake možnosti kot drugim, saj ugotavljajo, da je to področje tako z vidika zakonodaje kot v praksi še vedno zapostavljeno in zanemarjeno. V svojem dopisu opozarjajo na tri glavne probleme: problem nedostopnosti prilagojenega učnega gradiva slepim in slabovidnim otrokom v procesu vzgoje in izobraževanja, problem zagotavljanja stalnega spremljevalca za izvajanje fizične pomoči slepim otrokom v času izvajanja obveznega in razširjenega programa osnovne šole ter problem zmanjšanja števila ur dodatne strokovne pomoči v predšolskem in srednješolskem obdobju izobraževanja.
Pobude staršev
Za rešitev omenjenih treh glavnih problemov je Skupina staršev slepih in slabovidnih otrok in mladostnikov za samopomoč podala tudi pobude za spremembe zakonodaje, s katerimi bi tem otrokom zagotovili enakopravno vključevanje v izobraževalni proces. Njihovi predlogi so: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport naj zakonsko uredi dostopnost učnega gradiva vsem otrokom – ne glede na potrebe – še v fazi potrjevanja primernega učnega gradiva oz. učbenika; zakonodaja naj se spremeni tako, da bo omogočila, da slepim otrokom, ki so usmerjeni v programe za predšolske otroke in izobraževalne programe s prilagojenim izvajanjem z dodatno strokovno pomočjo za izvajanje fizične pomoči v času izvajanja vzgojno-izobraževalnega dela, dodeli stalni ali začasni spremljevalec; ter spremembo zakonodaje, ki bi omogočala večje število ur dodatne strokovne pomoči v predšolskem in srednješolskem obdobju izobraževanja.
Skupina staršev svojo pobudo končuje s pozivom:»Nespoštovanje mednarodnih dokumentov in pravnih dokumentov v Sloveniji pomeni očitno diskriminacijo slepih in slabovidnih otrok v procesu vzgoje in izobraževanja. S tem je po našem mnenju kršena ena izmed temeljnih in osnovnih otrokovih in človekovih pravic – pravica do izobrazbe, tudi za otroke s posebnimi potrebami. Pričakujemo, da se ta problematika začne enotno reševati, da bodo naši otroci imeli možnost čim bolj enakovrednega vključevanja v procesu vzgoje in izobraževanja.«x
V. R.