Namen kampanje je po navedbah direktorja zavoda Pomni Matevža Stariča ozaveščanje o preventivnih aktivnostih za preprečevanje in zakasnitev demence ter širjenje informacij o zgodnjem odkrivanju in hitrem ukrepanju. Vse to pa je po njegovih besedah mogoče doseči le z združenjem moči številnih posameznikov, organizacij in institucij, ki so aktivne na področju boja proti demenci.
Aktivno staranje prispeva k boljši kakovosti življenja
Direktorica Gerontološkega raziskovalnega inštituta in predsednica Zveze društev za socialno gerontologijo Slovenije dr. Barbara Grintal je predstavila trenutne demografske trende, ki vplivajo na demenco: nižja stopnja rodnosti, rastoče starejše prebivalstvo in daljše življenje. Ravno zaradi tega je pomembna socialna vključenost, ki vpliva na dobro počutje in zdravje starejših odraslih, ustvarjanje podpornega okolja, ki sprejema bolezenska stanja ter tendenca k aktivnemu staranju, kjer posameznike vključujemo v različne kreativne aktivnosti.
Omenila je raziskavo, s katero so ugotavljali, kakšne so potrebe starejših odraslih. Na podlagi rezultatov bi razvili aktivnosti, ki bi temeljile na kreativnosti in prispevale k socialni vključenosti starejših odraslih v širšem evropskem prostoru. "Ugotovili smo, da starejši odrasli veliko pozornost dajejo medosebnim odnosom, pomembno jim je tudi zdravje. Iz tega smo videli, da je treba pripraviti izhodišča za pravilni pristop, da se starejši priključijo skupnim aktivnostim bodisi medgeneracijsko oziroma generacijsko," je pojasnila. Preprečevanje oziroma oddaljevanje demence je možno z aktivnim udejstvovanjem, saj aktivno staranje prispeva k boljši kakovosti življenja, je opozorila dr. Grintalova.
Težaven položaj svojcev
Sodelujoči v pogovoru so opozorili na težaven položaj svojcev, ki pogosto ne vedo, na koga naj se obrnejo ali pa iz strahu in sramu dejstvo o bolezni njim ljube osebe prikrivajo. Mnogi med njimi breme demence prevzamejo na svoja pleča in se na pomoč obrnejo šele, ko ne vidijo več izhoda. Zavod Pomni bo v sodelovanju s partnerji v prihodnjih mesecih pripravil številna predavanja in pogovorne večere po vsej državi, obenem pa bodo izvajali testiranja kognitivnih sposobnosti posameznikov. Kampanja je sicer neprofitni partnerski projekt različnih organizacij, podjetij, društev, raziskovalcev in drugih posameznikov, ki delujejo na področju demence v Sloveniji. Do danes jih je h kampanji pristopilo deset, med njimi eDemenca, Društvo za strpne odnose Eksena, Znanstveno-raziskovalno središče Koper, podjetje BrainTrip, Center za pomoč na domu Maribor in Gerontološko društvo Slovenije.
Kampanjo so predstavili ob svetovnem dnevu zdravja, 7. aprilu, ki izpostavlja pomembnost pravice vsakogar do kakovostne zdravstvene oskrbe ter možnosti izobrazbe in prejemanje informacij. Med boleznimi, ki vodijo v psihološko stisko, invalidnost in smrtnost, se visoko na seznamu znajde ravno demenca.