![Protestniki zažigajo ameriško zastavo. Foto: Reuters Protestniki zažigajo ameriško zastavo. Foto: Reuters](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2020/06/01/65677615.jpg)
V ZDA je pred 1 tednom
belopolti policist ubil
temnopoltega Američana.
Temnopoltim ljudem v Ameriki
pravimo tudi Afroameričani.
Obstaja video posnetek,
ki prikazuje,
kako je policist ubil temnopoltega Američana.
Mnogi ljudje so razburjeni.
Pravijo:
posnetek prikazuje rasizem
v Združenih državah Amerike.
Kaj je rasizem?
O rasizmu govorimo,
če so ljudje zaradi barve kože ali države rojstva:
- prikrajšani za karkoli,
- jih imajo drugi za slabše,
- jih zaradi tega drugi žalijo.
Obstajajo različne oblike rasizma
Nekateri ljudje mislijo:
vi ste drugačni od mene,
ker imate drugačno barvo kože ali prihajate od drugod.
Drugi ljudje mislijo:
slabši ste od mene,
ker imate drugačno barvo kože ali prihajate od drugod.
Nekateri mislijo tudi:
ljudje, kot si ti, si ne zaslužijo
enakih stvari kot jaz.
V Združenih državah Amerike
je rasizem prisoten že dolgo časa
V ZDA so imeli nekoč sužnje.
Sužnji so bili večinoma Afričani,
ki so jih iz Afrike pripeljali na ladjah.
Z njimi so delali zelo grdo.
Izkoriščali so jih za najtežja dela.
Niso imeli nobenih pravic.
Veliko jih je umrlo.
Po državljanski vojni v ZDA pred 150 leti
so sužnje osvobodili.
Postopoma so dobili več pravic.
Nekateri beli Američani
pa še vedno sovražijo temnopolte Američane.
Sovražijo vse tiste ljudi,
ki nimajo bele polti.
V ZDA je belopolti policist ubil
temnopoltega Američana
![Protestniki sedijo na tleh. Eden od njih v rokah drži fotografijo Georgea Floyda. Foto: EPA Protestniki sedijo na tleh. Eden od njih v rokah drži fotografijo Georgea Floyda. Foto: EPA](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2020/06/01/65677659.jpg)
Moškemu je bilo ime George Floyd.
Policist je Floyda ustavil.
Floyd je v trgovini plačal s ponarejenim denarjem.
Policist je Floyda vrgel na tla.
Policist je prislonil svoje koleno
na Floydov vrat.
Tako ga je držal skoraj 10 minut.
Floyd ni mogel dihati.
George Floyd je večkrat zakričal:
ne morem dihati.
Floyd je izgubil zavest.
Pozneje je umrl v bolnišnici.
To se je zgodilo v mestu Minneapolis.
Mnogi ljudje od takrat protestirajo proti temu.
Pravijo:
policist je Floyda ubil,
ker je bil temnopolt.
Pravijo tudi:
za številne policiste so črnci manj vredni kot belci.
To je rasizem.
Zato so v Združenih državah Amerike veliki protesti.
Donald Trump pravi:
proti protestnikom je treba uporabiti vojsko in policijo.
Policista, ki je ubil Georgea Floyda,
so že zaprli in ga poslali na sojenje.
Vendar ljudje še vedno protestirajo
![Okrog protestnika je zbranih veliko policistov. Na fotografiji je dim. Povzroča ga solzivec. Foto: Reuters Okrog protestnika je zbranih veliko policistov. Na fotografiji je dim. Povzroča ga solzivec. Foto: Reuters](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2020/05/31/65677601.jpg)
Ljudje protestirajo že po celih Združenih državah Amerike.
Protestirajo že šesti dan zapored.
Protestniki se spopadajo s policijo.
Protestniki zažigajo policijske avtomobile.
Protestniki plenijo in razbijajo trgovine.
Ljudje protestirajo pred Belo hišo
![Protesti pred Belo hišo. Foto: Reuters Protesti pred Belo hišo. Foto: Reuters](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2020/06/01/65677613.jpg)
V Beli hiši živi predsednik ZDA Donald Trump.
Zaradi strahu pred protestniki
se je za nekaj časa skril v podzemni bunker Bele hiše.
Nekateri ljudje nasprotujejo protestom
Tovornjak cisterna je v mestu Minneapolis
zapeljal proti množici protestnikov.
Voznik jih je želel poškodovati.
Protestniki so se hitro umaknili.
Nihče ni umrl.
Zatiranje temnopoltih Američanov
traja že mnogo let
Umor Georga Floyda je povzročil
jezo med številnimi prebivalci ZDA.
Mnogi policisti so nasilni do temnopoltih Američanov.
Mnogi temnopolti Američani težje dobijo zaposlitev.
Mnogi temnopolti Američani se bojijo
sami hoditi po ulicah.
Strah jih je, da bi se jim zgodilo kaj takega,
kot se je zgodilo Georgeu Floydu.
Zaradi novega koronavirusa so ljudje še bolj jezni in besni.
Veliko ljudi je izgubilo službe.
Največ brezposelnih v ZDA je Afroameričanov.
Živijo v slabših pogojih.
Za novim koronavirusom je zbolelo več temnopoltih
kot belopoltih Američanov.
Prav tako je največ žrtev med
temnopoltimi Američani.