Na svetu obstaja več vrst medvedov
Najbolj znane vrste medvedov so:
- rjavi medved,
- severni medved,
- veliki panda,
in še nekateri drugi.
V Sloveniji živi rjavi medved
Rjavi medved živi
v velikih mešanih gozdovih.
V mešanih gozdovih rastejo:
- listnata drevesa,
- igličasta drevesa.
V mešanih gozdovih je veliko hrane za medvede.
Medvedi so vsejedci
To pomeni, da medvedi jejo:
- rastlinske plodove,
- meso in mrhovino,
- ribe,
- žuželke.
Največ medvedov pri nas živi:
- na Notranjskem,
- na Kočevskem.
Število medvedov v Sloveniji narašča.
Strokovnjaki ocenjujejo,
da v Sloveniji živi okoli 1000 medvedov.
Medvedov je preveč
Medvedi za življenje potrebujejo:
- veliko prostora,
- veliko hrane.
Strokovnjaki pravijo,
da je v Sloveniji medvedov preveč.
Če je medvedov veliko,
hrano iščejo v bližini naselij
in napadajo domače živali.
Strokovnjaki pravijo:
medvedi povzročajo škodo.
Veliko škode povzročijo kmetom.
Napadajo domače živali.
Na primer:
- ovce,
- koze.
Škodo povzročajo tudi čebelarjem.
Medvedi imajo radi med.
Medvedi škodo povzročajo tudi v sadovnjakih.
Medvedi radi jejo sadje.
Strokovnjaki opozarjajo:
- nekaj medvedov bo treba ustreliti.
Lovci bodo letos lahko ustrelili 115 medvedov.
Medvede bodo lahko ustrelili pod strogimi pogoji.
Pogoji za odstrel medveda so:
- medved stalno hodi v bližino naselij,
- medved povzroča škodo,
- medved je napadel človeka,
- medved je bolan in star,
- na istem območju živi preveč medvedov.
Kaj moramo vedeti o medvedih?
Medved le redko napade človeka.
Medved človeka napade,
ko ga presenetimo.
Največkrat človeka napade medvedka,
ki brani svoje mladiče.
Medved lahko napade tudi v naslednjih primerih:
- če ga zmotimo pri hranjenju,
- če je ranjen,
- če ga k nam privabi naš pes,
- če je navajen na človeško bližino
in se človeka ne boji.
Kako se obnašamo na območju,
kjer živijo medvedi?
Medvedi zelo dobro slišijo in vohajo.
Ko se sprehajamo po gozdu,
kjer živijo medvedi:
- moramo biti dovolj glasni, da nas zasliši,
- moramo imeti psa na povodcu,
- se medvedu ne približujemo,
- ne opazujemo in se ne dotikamo medvedjih mladičev!
Medvedi se človeku izognejo,
če ga pravočasno opazijo.
Kaj storimo, če srečamo medveda?
Ob srečanju z medvedom moramo:
- ostati mirni,
- se umaknemo v smeri, od koder smo prišli,
- premikamo se počasi,
- ne kričimo,
- ne mahamo z rokami,
- v medveda ne mečemo kamnov ali drugih stvari.
Medvedi včasih izvedejo lažni napad.
To pomeni,
da stečejo proti nam in
grozijo z napadom.
Ponavadi medved ne napade.
V primeru, da nas medved napade:
- obstanemo pri miru ali
- se uležemo z obrazom navzdol na tla.
Ko se uležemo,
si z rokami zaščitimo vrat in glavo.
Medvedu moramo pokazati,
da mu nočemo škodovati.
Pred medvedom nikoli ne bežimo
in ne plezamo na drevo.
Medvedi so zelo dobri plezalci
in zelo hitro tečejo.
Na sprehodu po gozdu
moramo spoštovati divje živali.
Gozd je njihov dom.
S pravilnim obnašanjem preprečimo
nevarna srečanja.