
Cepljenje je postopek,
ki ga opravi zdravnik.
Z iglo prebode kožo na roki ali nogi.
V telo vbrizga tekočino.
Tej tekočini rečemo cepivo.
S cepljenjem se zaščitimo
pred nekaterimi nalezljivimi boleznimi.
Nalezljive bolezni so tiste bolezni,
ki se prenašajo.
Bolezni se prenašajo z
bolne osebe ali bolne živali
na zdravo osebo.
Bolezni se prenašajo na več načinov

Na primer:
- s kašljanjem in kihanjem,
- z uživanjem umazane hrane in vode,
- s spolnimi odnosi.
Nalezljive bolezni so na primer:
- gripa,
- rdečke,
- ošpice.
Nekatere od teh bolezni
so zelo nevarne.
Zaradi njih lahko tudi umremo.
Ljudje se cepimo iz različnih razlogov
Ljudje se cepimo zato, da:
- zaščitimo sebe pred nalezljivimi boleznimi,
- zaščitimo druge ljudi pred nalezljivimi boleznimi.
V nekaterih primerih je cepljenje obvezno
Obvezno cepljenje pomeni,
da moramo cepljenje opraviti.
O cepljenju se ne odločamo sami.
Če se obveznemu cepljenju izogibamo,
lahko dobimo kazen.
Vsako leto strokovnjaki določijo
obvezna in priporočljiva cepljenja
za prebivalce Slovenije.
Ta določi Ministrstvo za zdravje.
Ministrstvo za zdravje
skrbi za področje zdravstva.
Obvezna cepljenja v Sloveniji

V Sloveniji moramo obvezno cepiti otroke.
Otroke cepimo, preden gredo v vrtec.
Otroke cepimo proti 9 nalezljivim boleznim.
Te nalezljive bolezni so na primer:
- otroška paraliza,
- davica,
- mumps.
V preteklosti je veliko ljudi umrlo
zaradi teh bolezni.
Zdaj je cepljenje obvezno zato,
da se te bolezni ne pojavljajo več.
Cepljenje pred potovanjem
v druge države
Prav tako je cepljenje obvezno,
preden odpotujemo v nekatere države po svetu.
Cepiti se moramo,
če obiščemo države,
kjer so prisotne nekatere nalezljive bolezni.
V Sloveniji cepimo popotnike
proti 3 nalezljivim boleznim.
Cepljenje in neželeni učinki
Po cepljenju se lahko pojavijo neželeni učinki.
To pomeni, da se po cepljenju počutimo slabo.
Lahko se pojavi:
- glavobol,
- povišana telesna temperatura,
- bolečina na mestu vboda,
- utrujenost
- in drugo.
Pogosto neželeni učinki minejo
po nekaj dnevih.
Nekateri ljudje cepljenju nasprotujejo
To pomeni, da se s cepljenjem ne strinjajo.
Ljudje se ne želijo cepiti.
Pravijo, da ima cepljenje
resne neželene učinke.
Pravijo, da cepljenje
povzroča bolezni in druge težave.
Pravijo, da cepljenje povzroči:
- multiplo sklerozo,
- neplodnost.
Veliko strokovnjakov meni,
da cepljenje ni nevarno.
Resni neželeni učinki po cepljenju so zelo redki.
Cepljenje je zelo pomembna tema pogovora
Ko se odločamo o cepljenju,
moramo upoštevati informacije, ki so:
- točne,
- preverjene,
- utemeljene.
Takim informacijam rečemo znanstvene informacije.
Več informacij o cepljenju lahko najdemo v
dveh dokumentih.
Pravimo jim:
- Pravilnik o določitvi Programa cepljenja in zaščite z zdravili za leto 2020,
- Zakon o nalezljivih boleznih.
Kako nastajajo cepiva?

Cepiva izdelujejo v različnih podjetjih.
Bolj natančno rečemo, da
cepiva razvijajo v laboratorijih.
V laboratoriju se izvajajo
poskusi in raziskave.
S poskusi in raziskavami cepivo testirajo.
Ko je narejenih dovolj poskusov in raziskav,
je cepivo potrjeno.
To pomeni, da je cepivo varno za uporabo.
Lahko se začne cepljenje ljudi.
Cepljenje in koronavirus

Cepivo proti koronavirusu razvijajo po vsem svetu.
Razvijajo ga farmacevtska podjetja.
To so podjetja,
ki izdelujejo zdravila.
Nekatera podjetja cepivo že imajo.
Trenutno obstajajo 3 cepiva proti koronavirusu.
Ta cepiva zdaj preverja
Evropska agencija za zdravila.
Ta agencija preverja zdravila in cepiva,
ki se prodajajo v Evropi.
Cepljenje ljudi se bo začelo,
ko bo cepivo varno za uporabo.
S cepljenjem bomo poskusili omejiti
širjenje koronavirusa.
Da širjenje koronavirusa omejimo,
se mora cepiti več kot polovica
prebivalcev Evrope.
Cepljenje proti koronavirusu
se bo morda začelo že v začetku leta 2021.
V Sloveniji pripravljajo načrt
cepljenja proti koronavirusu
Iz Ministrstva za zdravje so sporočili:
načrt za cepljenje bomo dopolnjevali in izboljševali.
Cepljenje ne bo obvezno.
V Sloveniji se bodo prvi cepili:
- ljudje v domu starejših občanov,
- starejši od 60 let s kroničnimi boleznimi,
- zaposleni v zdravstvu,
- drugi zaposleni, ki opravljajo za državo zelo pomembna dela.
Država bo organizirala več mest,
kjer se bodo ljudje cepili.
Tem mestom rečemo cepilni centri.