Ustvarjalna ekipa radijske igre Bog masakra v studiu na Radiu Slovenija. Foto: RTV Slovenija
Ustvarjalna ekipa radijske igre Bog masakra v studiu na Radiu Slovenija. Foto: RTV Slovenija

Med druženjem na igrišču enajstletnik s palico udari svojega sovrstnika po obrazu in mu izbije dva zoba ter poškoduje živec, kar privede do srečanja staršev v bogatem meščanskem stanovanju: Véronique in Michel ter Anette in Alain se srečajo z namenom pojasniti in rešiti konfliktno situacijo, a se njihov vljudnostni in zadržani pogovor spremeni v pravo katastrofo, ko se začnejo med leporečenjem vedno bolj odstirati nestrpnost, agresija in težave v družinskem in zakonskem življenju. Francoska igralka, dramatičarka in prozaistka Yasmina Reza slovi kot piska izpiljenega humorja in ostre družbene kritike, kar se odraža tudi v črni komediji o navideznih vrednotah in postopnem razpadanju parcialnih zavezništev med nezadovoljnimi zakonci.

Radijsko igro (besedilo je prevedel Aleš Berger) je režirala Špela Kravogel, ki je ob premieri povedala: »Besedilo sem kar nekaj let nosila nekje v sebi z željo, da ga prevedem v radijski jezik, saj me pri ustvarjanju najbolj zanimajo odnosi. Raziskovati, kako zlagani smo v resnici, pogledati, če so odrasli lahko bolj otročji kot otroci, prikazati, kako nihče ne prevzema odgovornosti za stvari, ki jih izreče, nihče se ne opraviči. Ni me zmotila trojna enotnost (ki v radijski igri ni najbolj zaželena), saj verjamem, da se včasih surov, direkten prikaz človeških interakcij lažje in prej dotakne poslušalca.«

Bogata zakonska para so interpretirali štirje igralci iz ansambla Mestnega gledališča ljubljanskega, ki so prejšnjo sezono zaigrali tudi v odrski postavitvi besedila v domačem gledališču. Z izzivom so se spopadli Jana Zupančič, Iva Krajnc Bagola, Uroš Smolej in Sebastian Cavazza, ki je strnil misli: »Razlika med gledališko uprizoritvijo in radijsko igro je v intenzivnosti podajanja besedila. Yasmina Reza že v začetni didaskaliji naznani: nobenega realizma. Ker je mikrofon, podobno kot filmska kamera, tudi sam ojačevalec (ojača tako "resnično" kot "zlagano") , bo igra verjetno za marsikoga delovala premalo realistična. So se pa s podobno težavo srečali tudi pri ekranizaciji tega besedila. Mi smo se izogibali "salonskosti", ker bi sicer vse skupaj lahko zdrsnilo v debatni krožek. Hoteli smo ustvariti neke vrste ring, v katerem se oba zakonska para spopadeta med sabo, hkrati pa se spopad dogaja tudi znotraj vsakega posameznega para.«

Radijsko igro so maja letos v studiih Radia Slovenija ustvarili še glasbena oblikovalka Darja Hlavka Godina, tonska mojstra Matjaž Miklič in Urban Gruden ter dramaturginja Vilma
Štritof. Ta je o razmisleku o koncu igre in s tem potencialni rešitvi konflikta sklenila: »Konec? Ga pravzaprav ni, saj prvotni razlog za obisk in njegov namen povsem zbledita. Tako brez pravega smisla se izkažejo nekakšna diplomatska prizadevanja, oddaljena od izvornih razlogov in razmer.«

Radijska igra bo po torkovi premieri še trideset dni dostopna na spletni strani programa Ars in Prvega programa, pa tudi na spletni platformi RTV 365.