Fotografija oglasa v časopisu Slovenske novice na dan 29.6.2024. Nad okvirčkom je napis Upanje za osebe z izgubo sluha. Na vrhu okvirčka z velikimi tiskanimi črkami piše: Ponujamo nov slušni ojačevalnik s 65 odstotnim popustom! Preverite, ali izpolnjujete pogoje brez obiska ordinacije. Samo za osebe, stare od 41 do 91 let. Pokličite in preverite, ali ste upravičeni. Slabo slišite? Te informacije so za vas! Če ste stari med 41 in 91 let, ste upravičeni do sodelovanja v promocijski akciji Boja proti izgubi sluha in prejmete promocijsko ceno za najnovejši zvočni slušni ojačevalec PureSound Pulse. Pokličite na spodnjo številko in potrdite svojo starost ter željo po sodelovanju v promociji in po posvetu s strokovnjakom boste prejeli en slušni ojačevalnik s 65 odstotnim popustom. Predstavljamo slušni ojačevalnik PureSound Pulse, edini na trgu z novo zvočno tehnologijo, ki se prilagaja okolju in stopnji izgube sluha. Inteligentni slušni nanoprocesor modela XV-500 uporablja poseben algoritem za lovljenje zvokov v vseh okoljih, v katerih deluje človeško uho. Zahvaljujoč temu takoj okrepi pomembne zvoke iz okolja za do 147 odstotkov, hkrati pa duši neželene zvoke. Hitro in trajno obnovi slišnost človeškega govora. Omogoča, da slišite celoten razpon zvočnih frekvenc, od najnižjih do najvišjih tonov. Koliko od teh simptomov velja za vas ali vaše bližnje? 1. Težave s poslušanjem in razumevanjem drugih; 2. Šumenje, piskanje in zvonjenje v ušesih; 3. Občutek zamašenih ušes; 4. Srbenje. Če opazite vsaj dva od teh simptomov, je treba takoj ukrepati. Pokličite nas in se posvetujte z našim strokovnjakom. Zakaj ponujamo slušni ojačevalnik 65 odstotkov ceneje? Skupaj s proizvajalcem in razvijalci ojačevalnika pričakujemo, da bo promocijska kampanja dobila veliko odmevnost po vsej državi in tako privabila veliko novih strank. Rok za prijavo: 03. 07. 2024. Samo do tega datuma lahko preizkusite pametni zvočni ojačevalnik PureSound Pulse s 65 odstotnim popustom. Če želite prejeti en ojačevalec namesto za 106 evrov za samo 37 evrov, pokličite na 01 8285 558. Posebna ponudba velja le do konca promocijske ponudbe ali do prodaje zalog. Omejena ponudba. Šteje se vrstni red prijav. V posebnem okvirčku levo spodaj je narisana roka, ki med palcem in kazalcem drži ojačevalnik. Natisnjen je tudi krog, v katerem piše premium izdelek. V okvirčku piše: Ne pozabite! S to edinstveno ponudbo imate priložnost, da kot eden prvih v Sloveniji preizkusite zvočni ojačevalnik PureSound Pulse z velikim popustom. Preostanek stroškov v okviru promocijske kampanje krije proizvajalec. To priložnost je vredno izkoristiti, saj vsi, ki nosijo PureSound Pulse v trenutku začnejo vse slišati odlično. TWT Group sp. z.o.o., Marszałkowska 58, Varšava, Poljska. Pod okvirčkom je še napis: Znebite se težav s sluhom še danes! Foto: MMC RTV SLO/Boris Horvat Tihi
Fotografija oglasa v časopisu Slovenske novice na dan 29.6.2024. Nad okvirčkom je napis Upanje za osebe z izgubo sluha. Na vrhu okvirčka z velikimi tiskanimi črkami piše: Ponujamo nov slušni ojačevalnik s 65 odstotnim popustom! Preverite, ali izpolnjujete pogoje brez obiska ordinacije. Samo za osebe, stare od 41 do 91 let. Pokličite in preverite, ali ste upravičeni. Slabo slišite? Te informacije so za vas! Če ste stari med 41 in 91 let, ste upravičeni do sodelovanja v promocijski akciji Boja proti izgubi sluha in prejmete promocijsko ceno za najnovejši zvočni slušni ojačevalec PureSound Pulse. Pokličite na spodnjo številko in potrdite svojo starost ter željo po sodelovanju v promociji in po posvetu s strokovnjakom boste prejeli en slušni ojačevalnik s 65 odstotnim popustom. Predstavljamo slušni ojačevalnik PureSound Pulse, edini na trgu z novo zvočno tehnologijo, ki se prilagaja okolju in stopnji izgube sluha. Inteligentni slušni nanoprocesor modela XV-500 uporablja poseben algoritem za lovljenje zvokov v vseh okoljih, v katerih deluje človeško uho. Zahvaljujoč temu takoj okrepi pomembne zvoke iz okolja za do 147 odstotkov, hkrati pa duši neželene zvoke. Hitro in trajno obnovi slišnost človeškega govora. Omogoča, da slišite celoten razpon zvočnih frekvenc, od najnižjih do najvišjih tonov. Koliko od teh simptomov velja za vas ali vaše bližnje? 1. Težave s poslušanjem in razumevanjem drugih; 2. Šumenje, piskanje in zvonjenje v ušesih; 3. Občutek zamašenih ušes; 4. Srbenje. Če opazite vsaj dva od teh simptomov, je treba takoj ukrepati. Pokličite nas in se posvetujte z našim strokovnjakom. Zakaj ponujamo slušni ojačevalnik 65 odstotkov ceneje? Skupaj s proizvajalcem in razvijalci ojačevalnika pričakujemo, da bo promocijska kampanja dobila veliko odmevnost po vsej državi in tako privabila veliko novih strank. Rok za prijavo: 03. 07. 2024. Samo do tega datuma lahko preizkusite pametni zvočni ojačevalnik PureSound Pulse s 65 odstotnim popustom. Če želite prejeti en ojačevalec namesto za 106 evrov za samo 37 evrov, pokličite na 01 8285 558. Posebna ponudba velja le do konca promocijske ponudbe ali do prodaje zalog. Omejena ponudba. Šteje se vrstni red prijav. V posebnem okvirčku levo spodaj je narisana roka, ki med palcem in kazalcem drži ojačevalnik. Natisnjen je tudi krog, v katerem piše premium izdelek. V okvirčku piše: Ne pozabite! S to edinstveno ponudbo imate priložnost, da kot eden prvih v Sloveniji preizkusite zvočni ojačevalnik PureSound Pulse z velikim popustom. Preostanek stroškov v okviru promocijske kampanje krije proizvajalec. To priložnost je vredno izkoristiti, saj vsi, ki nosijo PureSound Pulse v trenutku začnejo vse slišati odlično. TWT Group sp. z.o.o., Marszałkowska 58, Varšava, Poljska. Pod okvirčkom je še napis: Znebite se težav s sluhom še danes! Foto: MMC RTV SLO/Boris Horvat Tihi

Podjetje TWT Group sp. z.o.o. s sedežem v glavnem mestu Poljske osebam starim med 41 in 91 let ponuja nov ojačevalnik sluha s 65 odstotnim popustom za 37 evrov namesto 106 evrov. Posebna akcija pa je veljala do 3. julija.

Na oglas nas je opozoril Boris Horvat Tihi, predsednik Medobčinskega društva gluhih in naglušnih za Gorenjsko AURIS Kranj in podpredsednik Nacionalnega sveta invalidskih organizacij Slovenije (NSIOS), saj gre po njegovem mnenju za zavajanje in javno izkoriščanje invalidnosti v dobičkonosne namene. "Pri takšnem zavajajočem oglaševanju gre za popolno ignoranco in aroganco vseh nas, ki že leta in leta javno opozarjamo širšo javnost na škodljivost takšnega oglaševanja z neresničnimi in lažnimi trditvami, kar v praksi pomeni totalno ignoranco do vseh nas: od predstavnikov civilne družbe in neposrednih uporabnikov kot tudi do predstavnikov uradne medicine, zdravniške stroke, Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, Nacionalnega inštituta za javno zdravje, Tržnega inšpektorata, Zveze organizacij pacientov Slovenije, Oglaševalskega razsodišča in Slovenske oglaševalske zbornice ter Slovenskega oglaševalskega kodeksa," je prepričan Horvat.

"Izguba sluha je simptom, ki potrebuje posvet in pregled pri zdravniku"

Na objavljeno telefonsko številko smo poklicali in oglasil se je moški, ki se je predstavil kot Vladimir Posega, specialist za izbiro tretmajev. Na vprašanje, za katero podjetje dela in kdo je odgovorna oseba v njem, nam ni želel odgovoriti. Prav tako se mu trditev, da "…vsi, ki nosijo PureSoundPulse, v trenutku začnejo vse slišati odlično," ni zdela problematična. Za vsa vprašanja nas je preusmeril na elektronski naslov contactsi@globalreversed.com, od koder v sedmih dneh nismo dobili nobenega odgovora. Med drugim smo zahtevali tudi znanstvene dokaze za trditve v oglasu, saj zakonodaja EU določa, da imajo pri zdravstvenih trditvah, kadar se nek izdelek oglašuje kot zdravilen, kot v tem primeru, potrošniki pravico vedeti, ali so te trditve znanstveno potrjene. Podobne oglase je kot zavajajoče že večkrat komentirala specialistka otorinolaringologinja prof. dr. Saba Battelino, ki smo jo tudi tokrat prosili za mnenje. "Tak oglas je lahko celo škodljiv za slaboslišne osebe, saj jih lahko zavede, da zaradi slabega sluha ne obiščejo zdravnika, si nabavijo pripomoček, ki se reklamira, in tako se lahko spregleda nevarna bolezen," je povedala. "V naša prizadevanja o izločanju zavajajočih in za zdravje škodljivih oglasov smo že vključili tudi zdravstveni in tržni inšpektorat; vedno je bil zaključek, da: 'podjetje, ki je oglas naročilo in plačalo, ni registrirano v Sloveniji in da zanjo slovenski pravni predpisi ne veljajo'," je razočarana dr. Battelino, ki je opozorila, da je izguba sluha simptom, ki potrebuje posvet in pregled pri zdravniku.

Medijska hiša Delo spornega oglasa ne bo več objavljala

"Neizpodbitno dejstvo je, da univerzalnih pripomočkov za sluh ni in zato tudi ta 'slušni ojačevalec' ne rešuje nobenih resnih težav ob izgubi sluha ampak načrtno zavaja uporabnike z namenom ustvarjanja nepoštenega dobička. Zato je tudi takšno javno reklamiranje nepošteno, da ne rečem skrajno sramotno za resen slovenski časopis, ki je včasih sam opozarjal in ozaveščal javnost, da pri izgubi sluha ne pomagajo nobene čudežne kapljice in čudežni pripomočki," je bil ogorčen Horvat, ki je medijsko hišo Delo pozval, naj oglas umakne. Z Dela so pojasnili, da so po prejemu in pred objavo spornega oglasa naročnika opozorili, da je v skladu s slovensko zakonodajo kot oglaševalec odgovoren za resničnost in točnost oglaševalskih trditev. "Pri tem smo kot problematično med drugimi izpostavili tudi navedbo, da vsi, ki nosijoPureSoundPulse, v trenutku začnejo vse slišati odlično," so zapisali. Podjetje TPW Group sp z.o.o. so izrecno opozorili na določbe Zakona o medicinskih pripomočkih (ZmedPri) in predlagali črtanje določenih navedb v oglasu. "Ker je naročnik vztrajal, da so vse z naše strani izpostavljene navedbe v oglasu resnične in da držijo, ter da za vse oglaševane vsebine prevzema odgovornost, kar nam je v odgovoru na naše opozorilo tudi pisno potrdil, smo oglas na naročeni datum tudi objavili," so pojasnili na Delu. Kljub temu, da so na ta način izkazali vso dolžno skrbnost, ki se od medija zahteva po zakonu, se je vodstvo medijske hiše Delo odločilo, "da tega oglasa v naših medijih ne bomo več objavljali."

Primer obravnavata JAZPM in Slovenska oglaševalska zbornica

S Slovenske oglaševalske zbornice so nam sporočili, da je bil pred Oglaševalskim razsodiščem že sprožen postopek pritožbe zoper predmetno oglaševanje. "Po sprejemu razsodbe Oglaševalskega razsodišča v predmetni zadevi in poteku roka za ugovor zoper razsodbo, v primeru vložitve ugovora pa po sprejemu razsodbe o ugovoru zoper razsodbo razsodišča, bo razsodba postala javna." Na Javni agenciji za zdravila in medicinske pripomočke (JAZMP) pa so na podlagi 1. 7. 2024 prejete prijave v zvezi z oglaševanjem zadevnega "slušnega ojačevalnika" uvedli izredni inšpekcijski nadzor. "V času trajanja inšpekcijskega postopka vam konkretnejših informacij ne moremo podati. O izvedenih ukrepih vas bomo obvestili po zaključenem inšpekcijskem postopku." O čemer bomo poročali tudi na Dostopno.si.