Pregledovanje kraja železniške nesreče. Foto: BoBo/Valter Leban
Pregledovanje kraja železniške nesreče. Foto: BoBo/Valter Leban

Lani decembra sta v železniški nesreči
umrla 2 delavca Slovenskih železnic.
Potniški vlak je povozil skupino delavcev.
Urejali so železniško progo.
O tem smo že pisali.
Kliknite na: V železniški nesreči umrla 2 delavca.

Skoraj leto po nesreči
so kriminalisti končali preiskavo

Preiskava je pokazala,
da prometnik in čuvaj proge nista upoštevala vseh protokolov.
To pomeni pravil.
Nista upoštevala vseh varnostih pravil.

Skupina delavcev ni bila obveščena
o prihodu vlaka.

Preiskava je bila dolgotrajna in zahtevna,
pravi vodja kriminalistične policije Primož Ogrinc.
Ter dodaja:
Na podlagi dejstev, ugotovitev in dokazov
smo kazensko ovadili 3 zaposlene.
Storili so kaznivo dejanje.
Ovadili smo jih zaradi
ogrožanja posebnih vrst javnega prometa.

To pomeni,
da so kršili predpise o varnosti
in iz malomarnosti povzročili nesrečo.
Za to kaznivo dejanje
je lahko oseba v zaporu do 8 let.

Kaznivo dejanje
je lahko storjeno iz malomarnosti.
Pa tudi s kršitvijo pravil o varnosti.

Za to nesrečo je bil kriv izključno človek.
Ni bila kriva tehnologija.
Bila je napaka človeka.

Reševalno vozilo in druga vozila v bližini železniške nesreče. Foto: BoBo/Valter Leban
Reševalno vozilo in druga vozila v bližini železniške nesreče. Foto: BoBo/Valter Leban

Temeljni vzrok za nastanek nesreče

Prometnik ni najavil vožnje vlaka.
Čuvaju ni sporočil, da je vlak krenil s postaje.
Prometnik je govoril po telefonu
v zasebne namene.
To je negativno vplivalo na njegovo zbranost.

Nesrečo bi lahko preprečil čuvaj.
Pri sebi je imel vozni red.
Naredil je napako,
ker ni dosledno upošteval podatkov iz voznega reda.
Moral bi poklicati in ugotoviti,
zakaj ta vlak še ni odšel s postaje.

Strojevodja je 3-krat potrobil,
da se vlak približuje.
Vendar je proga precej ovinkasta
in stroji so bili precej glasni.
Zato ni nihče od skupine delavcev
vlaka pravočasno opazil.
Na koncu je čuvaj vendarle videl vlak
in opozoril delavce.
S tem je verjetno preprečil še kakšno smrt.

Obstoječa varnostna pravila
niso bila natančno zapisana

11 vodij oddelkov je 1 mesec pred nesrečo
opozarjalo na pomanjkljivo varnost.
Pa tudi, da prometnik ne sporoča prihoda vlakov.
Vodstvo so opozarjali
o neprimernem ravnanju čuvajev.

Pojavilo se je tudi vprašanje,
ali je policija preiskovala tudi vodstvo.
Vodstvo je odgovorno za razmere na deloviščih.