Jadralna letalo. Foto: Radio Slovenija/Matija Mastnak
Jadralna letalo. Foto: Radio Slovenija/Matija Mastnak

Jadralna letala so letala brez motorja.
Starodobna jadralna letala so uporabljali v preteklosti.

Poznamo 2 tipa jadralnih letal

Prvi tip so letala,
ki se lahko le spuščajo.

Energijo za premikanje jim da sila teže.
Takšna so na primer vesoljska plovila.

Drugi tip so letala,
ki se lahko tudi vzpenjajo.

Vzpenjajo se s pomočjo zračnih tokov.
Takšna so na primer športna jadralna letala.
Ta letala na višino pripeljejo motorna letala.
In jih nato spustijo.

Največje srečanje starodobnih jadralnih letal na svetu

Piloti in lastniki starodobnih jadralnih letal
se vsako leto zberejo na mednarodnem srečanju.

Na srečanje pridejo piloti in lastniki
starodobnih jadralnih letal,
ki še vedno letijo.

Srečanje vsako leto organizirajo v drugi državi.

To je največje srečanje lastnikov in pilotov
starodobnih letal na svetu.

Srečanje je potekalo v Celju

Celje je mesto med Ljubljano in Mariborom.

Letos je srečanje gostila Slovenija.
Srečanje je potekalo v Celju.
Na celjskem športnem letališču.

Na srečanju se je zbralo 80 pilotov.
In več kot 40 letal.

Piloti in letala prihajajo iz 15 držav.

Jadralna letala na srečanje ne pridejo samo na ogled.
Piloti v njih tudi poletijo.

Srečanje se je začelo v ponedeljek, 1. avgusta.
In bo potekalo do petka, 12. avgusta.

V Celju so se na dogodek pripravljali 2 leti.

Lastnik najstarejšega letala na srečanju prihaja iz Avstrije

Jadralno letalo iz leta 1937. Foto: Radio Slovenija/Matija Mastnak
Jadralno letalo iz leta 1937. Foto: Radio Slovenija/Matija Mastnak

Najstarejše letalo na srečanju je iz leta 1937.
Letalo je staro 85 let.

Lastnik letala je Avstrijec.
Avstrija je država na severu Slovenije.
Ime mu je Dietmar Poll.

Dietmar Poll je rekel,
da je starejša letala
lažje pilotirati kot novejša.

Rekel je:
Starejša letala letijo sama.
Ni jih treba toliko usmerjati kot novejša.

Dietmar Poll ima trenutno 20 starih jadralnih letal.

Večino letal je moral obnoviti.
Letala je moral obnoviti,
da lahko spet varno letijo.

Za obnovo letal je potrebnega veliko dela.
Nekateri za obnovo letal porabijo
več kot 10 tisoč ur dela.

Dietmar Poll o ceni letal ni želel govoriti.

Rekel je,
da so letala zanj neprecenljiva.

To pomeni,
da imajo zanj poseben pomen.
In posebno vrednost,
ki ji ne more določiti cene v denarju.

Lastnik starodobnega jadrala je tudi Slovenec

Slovencu Mitji Ribariču so staro jadralno letalo
podarili kolegi iz Avstrije.
Letalo so mu podarili za 50. rojstni dan.

Mitja Ribarič je moral letalo najprej popraviti.
Zamenjati so morali na primer:
- jeklene vrvi v krilu,
- pogonska koleščka.
Zamenjati je moral vse tisto,
kar je pomembno za letenje.
In za varnost pri letenju.

Mitja Ribarič je zelo vesel,
da srečanje starodobnih jadralnih letal
enkrat poteka v Sloveniji.

Rekel je:
Taka letala lahko vidimo vsepovsod.
V vseh letalskih muzejih.
A tam so na tleh.
Tukaj pa letijo.