Predor Karavanke je avtocestni predor med Slovenijo in Avstrijo.
Predor poteka pod gorovjem Karavanke.
Predor je dolg več kot 8 kilometrov.
Je najdaljši cestni predor v Sloveniji.
Predor Karavanke so zgradili med letoma 1986 in 1991.
Predor ima eno cev.
Avti v tunelu vozijo v obe smeri.
Druga cev v predoru Karavanke
V zadnjih letih se skozi predor Karavanke
vsak dan pelje veliko vozil.
Avstrijska in slovenska vlada sta se odločili,
da bosta zgradili še eno cev v predoru Karavanke.
To pomeni,
da bodo vozila po eni cevi peljala v eno smer.
In po drugi cevi bodo peljala v drugo smer.
Vožnja skozi predor Karavanke bo tako bolj varna.
Skozi predor se bo lahko peljalo več vozil.
Gradnja druge cevi v predoru Karavanke
se je začela leta 2020
Priprave na izgradnjo druge cevi
so se začele leta 2016.
Avstrijci so kopali s svoje strani.
Slovenci so kopali s svoje strani.
Za Slovenijo je delo izvajalo turško podjetje Cengiz.
Avstrijci so svojo polovico skopali že leta 2021.
Slovenci so svojo polovico skopali do marca 2024.
Cev je kopalo 200 delavcev.
Kopali so 24 ur na dan.
Ob prebitju druge cevi
je bila v predoru slovesnost
Delavci so 18. marca 2024 prebili
drugo predorsko cev.
Pri tem sta bila prisotna tudi:
- predsednik vlade Robert Golob in
- ministrica za infrastrukturo<p>Na Ministrstvu za infrastrukturo skrbijo za to, <br />da so ceste, železnice, letališča, žičnice <br />in pomorski promet v Sloveniji vedno boljši. <br />Skrbijo tudi, <br />da je promet varnejši <br />in bolj prijazen do okolja.<br />Skrbijo, da so potovanja hitrejša in lažja za vse.</p> Alenka Bratušek.
Robert Golob je na slovesnosti rekel:
Ni samo simboličen dogodek.
Je tudi pomembno državno dejanje.
To dejanje odpravlja ovire pri potovanju.
In povezuje ljudi in narode.
Turško podjetje Cengiz
uspešno opravlja svoje delo.
Alenka Bratušek je ministrica za infrastrukturo.
Bratušek je rekla:
Dela potekajo v skladu z načrtom.
Nova cev bo za promet odprta jeseni 2025.
Ko bo odprta nova cev,
bodo obnovili tudi staro cev.