Film, ki ga bo režiral Simon Curtis (podpisal se je tudi pod Moj teden z Marilyn), nosi naslov Woman in Gold (Ženska v zlatu). Naslov filma se nanaša na Klimtovo delo Dama v zlatu, v katerem je slavni slikar upodobil teto Marie Altmann Adelo Bloch Bauer. Gre za bleščeč, z zlatimi drobci posut portret iz leta 1907. Omenjeno delo je bilo eno od petih del, ki so jih leta 2006 vrnili družini Altmann, potem ko je arbitražno sodišče odločilo, da jih mora dunajska galerija Belveder, kjer so bile slike na ogled, vrniti, piše BBC.
Med 2. svetovno vojno so nacisti zaplenili več Klimtovih del, ki so bila v lasti Ferdinanda Blocka Bauerja, judovskega lastnika tovarne sladkorja, ki je bil poročen z Adelo Bloch Bauer, okoli njiju pa se je na prelomu stoletja zbirala dunajska elita.
Umetnostni zgodovinarji (ki se opirajo na portret) in družabni kroniki secesijskega Dunaja se strinjajo, da sta bila Adela Bloch Bauer in Klimt najverjetneje ljubimca. Portret, ki je nastajal tri leta, predstavlja skrivnostno, čutno damo s kraljevsko držo in krvavo rdečimi ustnicami, ki skriva pohabljen prst na eni roki.
Dolg boj na sodišču v korist Altmannovi
Adelin portret je bil ena od petih Klimtovih slik iz galerije Belvedere na Dunaju, ki so se znašle v središču žgočega vprašanja: je pomembneje upoštevati lastnikovo oporoko ali razveljavitev vojnega odloka? Družini Bauer je slike namreč leta 1938 zasegla nacistična oblast, pet so jih obesili v Belvedere, druge pa prodali. Oškodovana rodbina je takoj po koncu druge svetovne vojne sporočila, naj slike še naprej visijo v javni galeriji, da naj njen portret visi v javni ustanovi, pa je sama Adela Bloch Bauer zapisala že v svoji poslednji volji leta 1925.
Altmannova pa je trdila, da so se bili njeni predniki slikam primorani odpovedati. Arbitražno sodišče je leta 2006 po sedmih letih naposled odločilo, da mora avstrijska vlada pet Klimtovih slik vrniti mogotčevi nečakinji, ki pa je omenjeno Damo v zlatem še isto leto prodala, zaradi česar so ji številni očitali, da je šlo le za denar, ne za popravilo krivice iz obdobja holokavsta.
Ronald S. Lauer je za portret Adele Bloch Bauer takrat plačal kar 135 milijonov dolarjev, s čimer je to postala najdražje prodana slika v zgodovini (čez štiri mesece je ta naslov že izgubila). Slika je na ogled v manhattanski Novi galeriji.
V filmu tudi Ryan Reynolds in Daniel Bruhl?
Zgodba o Marii Altmann je bila predstavljena že v več dokumentarnih filmih, zdaj pa prihaja tudi na velika platna. Pogovori o sodelovanju v filmu potekajo tudi z Ryanom Reynoldsom in Danielom Bruhlom. Reynolds naj bi zaigral odvetnika Altamannove, ki je bil sodno bitko na sodišču v Los Angelesu, medtem ko naj bi Bruhl zaigral odvetnika nasprotne strani.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje