May, upodablja jo Inti Šraj, v motelski sobi ob meji z Mehiko obišče njena stara ljubezen Eddie (igra ga Carlos Pascual) in jo skuša prepričati, naj se vrne domov. Na trenutke histerična, na trenutke ljubeča May to ostro zavrača, češ da je obrnila novo poglavje v življenju, in prosi Eddieja, naj jo pusti pri miru in odide. Skozi ostre besede in tudi fizično obračunavanje se odstre ključen del preteklosti, ki osvetli, zakaj je bila njuna ljubezen že od začetka, ki sega v srednješolska leta, obsojena na propad. Prepovedana oz. nemogoča ljubezen.
To je kratek opis predstave Border Love, priredbe igre Fool for Love igralca in pisca Sama Shepherda, pod katero se je podpisal Carlos Pascual in ki jo bodo drevi premierno uprizorili v ljubljanskem Pocket Teatru. Glasbena oprema in zvok sta delo Mauricia Valdesa, scenografija pa Ane Klofutar Hergeršič in Martina Koširja.
"Pogosto so v ospredju družinski vzorci, začarani krogi, ki jim ne moremo uiti. Ta začarani krog (op. Eddieja in May) prihaja še iz druge generacije. Eddie je videl, kaj je njegov oče storil, kaj je to povzročilo dvema družinama, pa vendar sam počne isto. Nič se ne naučimo iz izkušenj," je tik po generalki povedal Pascual, ki igra Eddieja. Kot pravi, ga je pri igri pritegnil diskurz o resnici in laži. "Vsak ima svojo zgodbo. Izvirni greh je bil v očetovi laži, resnice že od začetka ni bilo, ker je oče resnico o dvojnem življenju skrival. Ceno za to pa so plačali drugi."
Z igralko Inti Šraj sta sodelovala že v preteklosti, v želji, da bi okrepili gledališki program v neodvisnem gledališču, sta zasnovala novo predstavo, ki je v predalu čakala že kar nekaj časa. "Že pred leti sem priredil delo Sama Shepherda Border Love, ki se dogaja na mehiški meji, kar je bilo naključno. Želel sem pokazati, da meja v bistvu ne deli državi, temveč deli regijo. Sever Mehike in jug ZDA sta namreč ena regija v vseh pogledih. Podobno kot slovenska in hrvaška Istra. Več podobnosti je med prebivalci z obeh strani meje, kot med Primorci in Gorenjci," pove Pascual, mehiški pisatelj in ustvarjalec, ki se je v Ljubljano preselil pred 10 leti.
Ko igralec diha z občinstvom
Intimen prostor Pocket Teatra, v katerem so igralci le nekaj centimetrov od peščice gledalcev, kolikor jih sprejme, te dejansko "vrže" v predstavo. Ravno ta intimnost je tista, ki je bila za Inti Šraj, potem ko je v zadnjih letih veliko snemala v Srbiji, eden izmed ključnih razlogov za "vrnitev" v gledališče. "Želela sem si to. Želela sem si nazaj v gledališče in zelo rada imam Pocket Teater, ki omogoča drugačno igro, bolj naturalistično. Občinstvo imaš res čisto ob sebi, skupaj z njim dihaš." Njen lik May se skuša dejavno izviti iz spon preteklosti in ubežati bolečemu spoznanju, da je ljubezen z Eddiejem nemogoča, tega se zaveda veliko bolj kot on. "Ona je že ušla iz te ujetosti, postavila si je novo življenje, potem pa jo spet on ujame. Ona razume, da ne moreta drugače, jo pa izredno boli."
Predstavo, v kateri igra še Gaja Vudrag (v vlogi prijateljice Martine), so pripravljali dobra dva meseca. Kot poudarja Šrajeva, je bila tega po več filmskih vlogah, kjer je tempo izjemno hiter, zelo vesela, saj je proces dela zelo drugačen, predvsem je več časa za priprave. "Zelo drugače je kot pri filmu, kjer si zelo omejen, nimaš časa za vaje, snemaš po drobcih, ki med seboj niso povezani. Želela sem si spet celosten ustvarjalni proces, da se lahko drugače lotim likov, da se lahko dela lotim drugače." Predstava je tudi nekako uvod v njen novi projekt, gre za predstavo Tape avtorja Stephena Belberja, v katerem bo prevzela režiserske vajeti. Kot pravi v smehu, se "zgodba spet dogaja v motelski sobi, kar pa je zgolj naključje".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje