Kot je v pogovoru za MMC pojasnila umetniška vodja simfonikov Maja Kojc, je bilo glavno vodilo pri pripravi programa oblikovati kakovosten in raznovrsten spored. To razkriva že bežen pogled na vsebino devetih koncertov, ki se bodo zvrstili tja do junija. Poslušalci bodo prisluhnili spektru glasbe iz različnih obdobij in žanrov: od baroka do džeza.
Novembrski koncert bo posvečen 50-letnici tretjega radijskega programa Ars, na slavnostnem koncertu, kjer bo nastopil tudi igralec Igor Samobor, pa bodo moči združili Simfonični orkester in Big Band RTV Slovenija ter Otroški, Mladinski in Komorni zbor RTV Slovenija. Izvedli bodo tri slovenske novosti Alda Kumarja, Uroša Rojka in Milka Lazarja.
November posvečen 50-letnici Arsa
Koncertno popotovanje se bo v prazničnem decembru nadaljevalo 5. decembra, ko bodo dela Verdija, Wagnerja in Mascagnija simfoniki na oder postavili v sodelovanju z zborom SNG Opera in balet Ljubljana in Slovenskim komornim zborom. Do konca abonmajske sezone, ki se bo sklenila 9. junija s pravo džezovsko zabavo, se bodo ob orkestru zvrstili številni izvrstni domači in tuji glasbeniki, med njimi Blaž Šparovec, (klarinet), Benjamin Ziervogel (violina), Katja Krajnik Kralj (viola), Igor Mitrović (violončelo), Bence Bogányi (fagot), Karmen Pečar (violončelo) in Lisa Smirnova (klavir). Šef dirigent En Shao bo občasno dirigentsko taktirko predal tudi svojim kolegom: Lorenzu Castrioti, Danielu Raiskinu, Tiborju Bogányiju in Darku Butorcu. Vpis v abonma poteka do 13. septembra.
Pred začetkom sezone si je čas za kratek pogovor vzela umetniška vodja orkestra Maja Kojc, ki je orisala program letošnje sezone in način delovanja orkestra.
Od kod ime kromatika?
Kromatika je pojem, ki je povezan z glasbo in z barvami. Po eni strani pod tem razumemo delitev na cele tone in poltone, beseda pa pravzaprav izhaja iz grške besede za barvo. In toni imajo poleg višine, dolžine in jakosti tudi barvo. Zanimivo je, da se zlasti pri glasbenikih pogosto razvije tako imenovano soobčutje, kar v tem primeru pomeni, da posamezne tone ali tonalitete povezujejo z barvami. Včasih je to vezano na določen inštrument, ne pa nujno. Nekoč je imel naš orkester zeleni abonma, zdaj pa imamo več barv (smeh).
Kakšno je bilo vaše glavno vodilo pri pripravi letošnjega programa? (V glasbi je bilo letos tako doma kot v tujini veliko poudarka na Wagnerju in Verdiju.)
Glavno vodilo je bilo oblikovati kakovosten in raznovrsten spored, ki se seveda dotika tudi pomembnih obletnic – 200-letnice rojstva Verdija in Wagnerja in ne smemo pozabiti 150-letnice rojstva Pietra Mascagnija; še mnogo bolj 'živa', za našo kulturo, in s tem za vse nas pomembna, pa je 50. obletnica programa ARS, ki jo bomo počastili s posebnim koncertom 7. novembra. Poleg obletnic izpostavljamo znaten delež domače glasbene ustvarjalnosti in poustvarjalnosti, dajemo priložnost mladim solistom in predstavljamo nove goste. V središču je pa seveda orkester; kakovosten, prožen in navdihujoč. Popeljal nas bo skozi različne sloge in izvedel kar tri znamenite Koncerte za orkester.
Simfoniki RTV Slovenija veliko sodelujete s številnimi glasbeniki doma in v tujini. Kako se dogovarjate za takšna sodelovanja?
Na zelo različne načine. Veliko stikov poteka prek različnih agentur, priporočila in namigi prihajajo z različnih strani, nekaj je tudi osebnih stikov. Zanimivih in odličnih glasbenikov je veliko, ne le svetovno znanih.
Ali umetniški vodje iz različnih hiš sodelujete oz. se med seboj koordinirate pri pripravi abonmajev, da ne pride do podvajanj?
Si prizadevamo v tej smeri, saj se nam to vsem zdi pomembno. Ni bilo vedno tako. Se je pa včasih določenim podvajanjem težko izogniti. Absolutno pa zagovarjam pogovore in izmenjavo izkušenj.
V vašem orkestru je večina Slovencev, imate pa v svojih vrstah tudi glasbenike iz drugih držav? Kako najdejo "pot" k vam?
Imamo glasbenike iz Hrvaške, Srbije, Makedonije, Avstrije, Italije, Litve, Japonske … mogoče sem še koga pozabila. In seveda šefa dirigenta iz Kitajske. Glasbeniki za razpisane avdicije praviloma izvedo prek spleta in prek ustnega izročila. Takšne informacije se hitro širijo, zlasti, ker je mest v orkestrih vedno manj.
Koncerti v sezoni 2013/2014
24. september
dirigent: En Shao
solistka: Tatjana Vasiljeva, violončelo
program: B. Leskovic, D. Šostakovič, S. Rahmaninov
9. oktober
dirigent: Daniel Raiskin
solist: Vadim Gluzman, violinist
program: B. Smetana, M. Bruch, A. Dvoržak
7. november
dirigent: En Shao
sodelujejo: Simfonični orkester in Big Band RTV Slovenija ter
Otroški, Mladinski in Komorni zbor RTV Slovenija
dramski igralec Igor Samobor
program: M. Ravel, A. Kumar, U. Rojko, M. Lazar
5. december
dirigent: Lorenzo Castriota
sodelujeta: Zbor SNG Opera in balet Ljubljana, Slovenski komorni zbor
program: G. Verdi, R. Wagner, P. Mascagni
20. februar 2014
dirigent: En Shao
solist: Blaž Šparovec (klarinet)
sodeluje: Orkester SNG Opera in balet Ljubljana
program: S. Osterc, C. Nielsen, R. Strauss
20. marec
dirigent: En Shao
solisti: Benjamin Ziervogel (violina), Katja Krajnik Kralj (viola), Igor Mitrović (violončelo)
program: G. F. Händel, P. Mihelčič, J. S. Bach, Z. Kodály
24. april
dirigent: Tibor Bogányi
solist: Bence Bogányi, fagot
program: J. Sibelius, K. Aho, B. Bartók
15. maj
dirigent: En Shao
solistka: Karmen Pečar (violončelo)
program: U. Krek, E. Elgar, W. Lutosławski
9. junij
Jazz Party
dirigent: Darko Butorac
solistka: Lisa Smirnova, klavir
program: D. Ellington, F. Gulda, D. Šostakovič, G. Gershwin
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje